torsdag 14 augusti 2008

Tjöta

Nu haglar det nonsensinlägg här på bloggen. Jag tänkte bara kolla om det var någon själ som har något förslag på nåt lagom pyssel? Min semester-koma tar ut sin rätt. Jag kommer inte på något pyssel fastän jag VILL! Virkade cup cakes? Vimplar? Sticka en Noas ark? What ever, bara det är ett förslag på något litet som inte kräver så stor pysselplats och inte tar jättelång tid. Jag har nämligen en något begränsad tillgång till arbetsrummet eftersom det fortfarande står soffa, tv, diskmaskin, flyttkartonger i en salig blandning därinne.

11 kommentarer:

annette sa...

God Morgon!
Känner igen det Du beskriver, tycker ofta det blir lite så efter semestern, just nu inga pysselförslag, Du den "missen" i Domusbacken, måste jag spana in vad det är för något, ingen aning!

Ha en bra dag!

Kram //annette

J o h a n n a - Inredning och pyssel sa...

Du kan ju alltid göra egna smycken och kort, det behöver inte ta lång tid och tar inte heller så stor plats.

a home far away sa...

Jag tänkte också på pyssel med pärlor, hängen o smycken. Om du har pärlor förstås:-

Ha en fin helg

Kram Gunilla

Jo sa...

Annette: Uj, 06.24? Då sov jag som en gris!
Missen är ju jättesöt, den försöker jag att kika på varje gång jag är inne i stan. Som för att hälsa liksom!

Johanna: Ja, det var ju faktiskt en smart idé! :) Tack!

Loppanlej sa...

har inga bra förslag men jag kan berätta att jag, den mest opyssliga människan ever, har fått för mig att jag vill sticka en väska i lovikagarn (?). Jag som inte har hållt i stickor sedan högstadiet. tror jag skulle kunna fylla en hel blogg om det äventyret....

Jo sa...

Gunilla: Oja, pärlor har jag så jag kan kasta på svinen! :) Dvs sambon tycker nog att jag på tok för många, så ett litet smycke kan jag nog knåpa ihop! :) tack för tipset och trevlig helg! Kram!

Loppan: Åhå, en väska! Jag har faktiskt lovikagarn som är ämnat för just en väska! Vi kanske skulle parallellsicka? :) Jag väntar med spänning på fortsättningen!

Titti sa...

Johanna jag har lite tips på pyssel åt dig ...

du kan få sticka ett par lovikavantar till mig grått garn ;) och du kan få sy en bröllopsstass till mig (ingen bröllopsklänning dock nej men väl en festklänning) ;)
se jag är ju bara bäst på att komma på saker till min egen favör så klart ;)

Jo sa...

Titti; Toppentips! Fast nu var det ju det där med utrymme och omfattning. Jag känner att festklänning inte är något jag slänger ihop på två timmar ute i vardagsrummet.. Får ju gräva mig in till maskinen i arbetsrummet. Men det är klart att jag fixar en festklänning till dig! Vantarna däremot var en bra idé redan nu. Jag får återkomma till dig i båda frågorna! ;)

Mrs. b sa...

Du har inget smått&gott du kan måla eller tapetsera?
Själv har jag ett par tidsskriftshållare som väntar på färg. Målade dom 6 första i somras (Ja, nu ÄR sommaren slut! ;-), men som vanligt lämnade jag ett par stycken så att jag har nåt att se fram emot... (NOT!)

Titti sa...

Jo oo tack men klänningen är inget måste jag hittade en fin på Zara faktiskt som jag funderar på. Mindre fint att jag hade för små booobies som passade en S glappa och XS blir väl korvskinn :) Prova i helgen igen

vantardäremot får du JÄTTEGÄRNA sticka jag betalar dyrt ;)

Jo sa...

Mrs B: nja, jag skulle ju kunna ta tag i arbetsrummet, men det är ju ett projekt som bygger på att en massa andra saker görs innan. Jag kanske kan måla stringhyllorna... Ingen pjåkig idé du gav mig! :)

Titti: Men, sånt är ju inget som inte lite nål och tråd rår på! :) I'll fix!