tisdag 26 augusti 2008

Utmanad

Karro har utmanat mig. Jag ska tydligen skriva fem till sju underliga saker om mig själv. Okej, såhär ligger det till:
1. Jag "drar ut" räta linjer från allt. Från ett ytterhörn t ex, kan man dra ut två förlängda "linjer". Och de kliver jag "över". Jag gör det inte alltid, bara när jag har långtråkigt. Inte ens min sambo visste om detta, så det är inget tvångsmässigt beteende. Jag antar att det är teknikern i mig som visar sitt ansikte.

2. Jag gillar inte att skära sallad. Det är något med ljudet av krasande sallad som får det att kännas som om min tunga blir tjock på något sätt.

3. Jag har träffat en av mina bästa vänner, en tjej, på SprayDate! Och, nej, vi började inte träffas genom att dejta och slutade som "bara vänner". Vi var bara vänner från början.

4. Jag kan (och vill ofta) se filmer flera gånger. Top Gun har jag säkerligen sett över 30 gånger. Före 1990. Min sambo är inte jättenöjd med detta drag. Jag läser även om böcker jag gillar.

5. Jag är märkligt fascinerad av miniatyrer. Jag vet inte varför. En dröm är att någon gång få bygga ett riktigt dockhus själv. Jag vill även göra möblerna själv. Hoppas att jag får barn som också gillar sånt om jag nu får några.

6. Mina katter heter Dumle, Toblerone och Anton Berg. Chokladmonster, jag?

Det får räcka så.

12 kommentarer:

Missy sa...

Om jag tycker att allt ovan verkar fullkomligt normalt, vad säger det då om mig...?

:o

Jo sa...

Missy: ...att det förmodligen skulle se roligt ut om du och jag var ute och gick och hade långtråkigt samtidigt... :D

karro, sa...

alla har vi våra små egenheter! det vore väldigt tråkigt annars

Miss Upsey Daisy sa...

Träffat folk på Spraydate! Är du galen människa ;-D

Jo sa...

Karro: Visst vore det? Jag gillar att folk har egenheter. Vad skulle man annars ha att skämta om?:)

Miss UD: Japp, det glömde jag skriva som nummer 7. Att jag är galen alltså. Jag tänkte att det nog har framgått tydligt ändå :)

Loppanlej sa...

Jag gillar namnet på dina katter. Min katt hette Minus... yrkessjukdom?

Jo sa...

Loppan: Haha, om vi ska vara sådana får nästa katt heta Herr Gårman ;)

Linda P sa...

Riktigt rolig info!!! :)

Iris sa...

Hej! Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

Miss Upsey Daisy sa...

Spraydejt..där ser man :D

Mrs. b sa...

Intressant! :-)

Svar: Neeeej, nu blir jag lite less på mig själv! Självfallet tvättade jag inte tyget före den häftades på strykbrädan - är ju lite lat ibland... Ja ja, tack för tipset! Ska hålla koll på färgen när jag stryker (vilket nog sker en handfull gånger om året om jag ska var ärlig). Om inte annat så har jag mycket kvar av tyget så jag kan fixa nytt om det skulle behövas...

Jo sa...

Linda P: Ja, nu har jag öppnat Pandoras ask. Nu kommer bekännelserna att hagla.. ;)

Iris: Vad roligt! :D

Miss UD: Mhm.. man kan hitta mycket på nätet!

Mrs Bandco: Uj. Bara du är medveten om det och inte stryker mormors fina dukar på, så funkar det nog! :)