tisdag 16 september 2008

Höst

Det duggar tätt mellan alla olika fototeman här på denna blogg, men jag gillar verkligen uppläggen och variationerna på de tre teman jag brukar haka på. Idag är det återigen tisdag och därmed dags för Tisdagstema.

Veckans tema är höst. Jag förknippar hösten med svampplockning, friska klara höstdagar, och givetvis kurande i soffan med en kopp te, nåt pyssel och en bra film.

Utöver mina egna svampbilder, får ni två bonusbilder. De är tagna av min sambo J, som lyckades fånga det trollska i den skog vi senast prövade svamplyckan i.

7 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen en fin tolkning av höst! Härliga foton!

Jes

Nattkaja sa...

Underbar bild på den mossbeklädda marken! Man vill liksom bli ett skogsrå. Apropå bilderna på vår lägenhet så har jag sänt dig ett mail!

Johanna.B sa...

Oj det måste jag testa. Lät ju spännande ju!

Nu blev jag jättesugen på svamp. Är själv ingen svampplockare men plockade hem en hel påse med champinjoner från Willys häromdagen för några ynka kronor. Helt ok det också!

Ha en bra dag!

/Johanna

Edela sa...

Åh den nedersta bilden är riktigt trolsk - man bara väntar sig att ett riktigt john bauertroll ska visa sig :D

Linda P sa...

Å tänk den som fick äta en kantarellmacka ändå :)

ida sa...

Bilden längst ned var verkligen super fin!

Jo sa...

Jes: Hej, det var ett tag sedan! :) Trevligt att "se" dig! Tack för komplimangen!

Nattkaja: Visst vill man? Jag hoppade glatt ut där, men i regnställ och stövlar gick liksom känslan förbi...

Johanna B: Javisst, champinjoner från Willys funkar absolut!

Edela: Ja, det var faktiskt lika fint i verkligenheten. Jag väntademig nästan att någon skulle fråga varför jag gcik på hans bro! :)

Linda: Det är bara att ge sig ut i skogen.. ;) Eller gör som Johanna och gå till Willys!

Ida: Sambon tackar för berömmet!