måndag 29 september 2008

Jo visst..

Hos tandläkaren:

- Du behöver inte gapa så stort.
(Lätt för dig att säga som inte har fem olika saker i munnen och två människor bredvid som jobbar stenhårt för att peta ner fler)

- Slappna av, det här går så bra så.
(Jo, det här är ju nästan som meditation eller yoga, väldigt avslappnande. Särskilt avslappnande är den där borren som får hela huvudet att vibrera)

För tillfället är jag bedövad i hela vänstra sidan av ansiktet, ända upp till ögat. Jag antar att de tar i lite extra med bedövningen när man säger att man är lite rädd för tandläkaren.

11 kommentarer:

karro, sa...

usch!! tandläkaren är aldrig rolig att gå till!

Loppanlej sa...

Jösses din stackare...!! Ta hand om dig.

Nattkaja sa...

Bedövning, ja. Jag ber dem trycka i så mycket som möjligt och lite till. Men det vibrerar ändå. Uschiamig! Hoppas det går över snart!

Jo sa...

Karro: Nej, men ibland blir det så absurt att jag börjar fnissa. Har du försökt att fnissa med sug, borr mm i munnen? Det går sådär.. :)

Loppan: Tack, nu har jag fått tillbaka känseln i läpparna.. :)

Nattkaja: Jag tror att de gav mig just så mycket som möjligt och lite till. Jag fick inte tillbaka känseln förrän på eftermiddagen...

pysselpralinen sa...

Skuren kom över mig när jag hade fem minuters promenad hem, sista nedvarvningen. Blev inte så avslappnande nedvarvning som jag hade önskat, men det gjorde inget, skogen var ljuvlig i höstfärger.

KOnstig kommentar av en tandläkare, de borde ju vara skitnöjda med en patient som spänner upp gapet mer än den måste, det är ju annars det enda de tjatar om tycker jag. Strongt att du överlevde!

Förresten blev tröjan väldigt fin tycker jag. =)

jennys hus sa...

haha, ursäkta att jag skrattar men det är verkligen så det är:-)

Din stackare ändå. Har också lite tandläkarskräck & det är verkligen en pest att gå dit.
Kram/jenny

Malena sa...

Usch, jag HATAR tandläkaren. Jag är livrädd. Har tid den 14 oktober. Kan de bedöva hela patienten? Typ narkos?? Usch...

Var glad att du gjort ditt!

Jo sa...

Pysselpralinen: Ajaj, jag satt och kikade ut när jag läste ditt inlägg och funderade. Men som du säger; Det är mysigt med regn också, det doftar ju fantastiskt gott när det regnar!

Klart att jag överlevde, men för mig är det allt en liten skräckupplevelse. Som jag inte kan låta bli att fnissa över dock.. :)

Tack för berömmet!

Jenny: :) Det ÄR komiskt! Men samtidigt jobbigt!

Titti sa...

Stackars Jo! Efter tre tandställningar är min tandläkareskräck lika med noll däremot gillar jag inte hålet i plånboken efter varje gång man varit där. Det är min skräck :(

Jo sa...

Titti: Mmm, det var faktiskt synd om mig igår.. Det blir rejäla hål i plånboken, ja. Även om man bara lagar ett enda litet hål!

Mrs. b sa...

Åh, en till stackare som varit hos tandläkaren... (jag själv är den andra stackaren... :-)

Jag börjar nu se ett ljus i min (tandläkar)tunnel... "bara" en vecka efter att jag var där. Eller nja, var ju där igår och fick penicillin av snälla tandläkaren. Är bara så glad idag när jag börjar känna mig lite mer normal igen...

Hoppas du mår bra & slipper besvär nu efteråt!