tisdag 30 september 2008

Slagfält

Idag var det dags för IKEA igen. Jag har ju inte varit där på säkert en vecka, så jag tyckte att det var dags. I och för sig var det kollegan Titti som ville åka dit, men jag är ju inte nödbedd direkt.

Väl där fick vi dock en chock. Jag hade hört att det skulle vara någon slags ombyggnadsrea, men det vi fick se liknade snarare ett slagfält. Det såg ärligt talat ut som om någon hade plundrat lokalerna. Ni vet de där bilderna som kablades ut på plundrare efter orkanen Katrina i USA? Ungefär så, fast här stod tv-apparaterna huller om buller (de är ju inte alltid fungerande, utan mer rekvisita) och möblerna var borta istället för tvärtom.

De hade sänkt priserna på en massa möbler, men eftersom jag snarare var ute efter småprylar, så bidde det inga fynd för min del. Det bidde bara två kuddar som ska användas som stoppmaterial till mina virk-alster.

Ett tips till Göteborgare: Håll er undan från IKEA Bäckebol ett tag!

1 kommentar:

Mrs. b sa...

Vilken tur för oss att vi brukar handla på Kållered! :-)