lördag 25 oktober 2008

Gissningslek

Idag har jag varit på underbara Skroten en snabbis (mitt i renoveringen... varför göra EN sak? ) och inhandlat saker inför Halloween.


Varje år har vi Halloweenfest och jag skulle tro att det blir åttonde året i rad nu. Jag har för länge sedan tröttnat på det vanliga "Halloweentemat" och har numera andra teman. I år är det Barnprogram som gäller. Och det är inte Bananer i pyjamas osv, utan mer Fem myror, då de flesta är barn av 70-tal.

Undrar om någon därute kan komma på vad jag och min sambo har tänkt vara? Ni får gärna gissa, och skulle ni gissa rätt, så kommer jag att skicka hem en liten missekatt i valfri färg. (Sittande eller liggande). (Miss UD och Martina är tyvärr diskvalificerade eftersom de har förhandsinfo.. ;) )
Vi kommer inte att vara något "parigt", men helt klart höra ihop.

Detta inhandlades och kommer att utgöra grunden för våra utstyrslar... (Det är i princip heltäckande kostymer som ska skapas.) Den översta är min och den nedersta är J:s.


Update: Ledtrådar: Jag har en liten gul vän. J kan allt. Om ni funderar lite på vad som är en stor del av mitt liv, så kommer ni nog på det... ;)

Update II: Man kan säga att jag är en frestelse :) J är min smarta kompis med gul hatt.

23 kommentarer:

Malena sa...

Men gash vad såg ni för barnprogram :-) Inte en susning...

Jo sa...

Malena: Det är ju bara att gissa vilt mellan barnprogrammen fr 70- och 80-talet. Jag lovar att du vet vilka dessa figurer är... :D

Missy sa...

Jag önskar att det är Drutten och Gena, för det hade jag valt...

Jo sa...

Missy: Det var en bra gissning, helt klart, men J ville inte ha ett sådant där krokodilgap hela kvällen, så han bangade.. ;)

Missy sa...

Trazan und Banarne...?

Jo sa...

Missy: Ytterligare ett grymt radarpar från vår svunna barndom, men vi är inte riktigt så pariga heller :)

karro, sa...

attans, jag såg inte så mycket på tv när jag var liten, o det jag såg kommer jag inte ihåg....

Fröken Fräken sa...

Några ur Trolltiders julkalender?? Kommer bara på lurvia pälsiga figurer som är bruna, inte svarta och vita..

Jo sa...

Karro: Detta har du alla gånger sett! :)

Frk fräken: Jag ska vara väldigt lurvig... Det blir nog varmt :)

Malena sa...

Jag blir tokig :-) Jag ägnar långa stunder åt att fundera, googla, youtube:a, jag har engagerat min man i frågan... Men jag kan inte komma på det *grrr*

Ledtråd?

Titti sa...

hihi JAG VET JAG VET!!! synd bara att jag inte får vara med och tävla jag hade ju haft 100% vinstchans.

Jojo du får svalka dig med många drinkar ;)

Jo sa...

Malena: :) Ledtråd är inlagd..

Titti: Ja, det är just därför du är diskad ;)

Malena sa...

I go bananas!!! Det känns som om jag har något på tungan men jag får inte fram det.. Gash :-)

Jo sa...

Malena: Ja, kom igen då, släng fram en gissning! ;)

karro, sa...

Får jag gissa?!!!! nalle puh o tiger??????

Titti sa...

Om ingen klarat det till på fre kan jag slänga ut ännu en ledtråd. Ni är för dåliga på att gissa det är solklart ;) *nynnar lite*

Malena sa...

Ok :-) Du skulle kunna vara Sylvester och din lille gule vän Tweety. So far so good. Men hur kommer J:s karaktär in i bilden? Härstammar han från samma program eller hör ni ihop utifrån att han är en annan katt?? Du hör :-) jag blir tokig!

Jo sa...

Karro: Nja, jag är inte så björnig, men däremot... :) Dessutom kan väl varken Tiger eller särskilt mycket? :)

Titti: Du får lugna dig lite... ;)

Malena: Nu börjar du närma dig, men J är i samma program. :)

Malena sa...

Nä fast Sylvester sändes från 1995 läser jag nu. Hörru Fröken P du gör mig tokig...

Malena sa...

Är J Speedy Gonzales???

Jo sa...

Malena: Hihi :) Jag tycker nog att du får en katt oavsett, så ihärdig som du är :) (Om du vill dvs)
Nu finns det en ny ledtråd :)

Malena sa...

!!! KATTEN JANSSON OCH SKALMAN !!!

Är det inte rätt så ansvarar jag inte för följderna...

Jo sa...

Helt rätt Malena! :D