måndag 20 oktober 2008

Ikea igen

Ikea är min favoritaffär. Idag var vi där igen för att köpa en bänkskiva till köket. Vår vana trogen, börjar vi fixa och "renovera" i lägenheten strax innan vi ska ha kalas. Denna gång har vi två veckor på oss innan vi ska ha Halloweenkalas och tills dess ska vi ha fiaxat arbetsrummet och köket.

Tyvärr fanns inte den bänkskivan vi skulle ha inne på varuhuset i Kållered, så vi får ta en tur till Bäckebol imorgon. Idag har vi iallafall installerat diskmaskinen som har stått i arbetsrummet sedan februari. Bänkmaskinen är ju trasig, så den ska lagas och sedan förpassas ut till Rucklet. Men först: lägenheten.

3 kommentarer:

pysselpralinen sa...

Aha, lajbans med Halloween fest! Det skulle jag vilja ha, eller för all del gå på. Jag älskar att klä ut mig. Jag är i stort sett den enda av mina vänner som verkligen går igång på det men jag har ändå lyckats tvinga dem till en och annan maskeradmundering genom åren. Men nu var det för länge sen.
Gissar dock att denna Halloween kommer spenderas ungefär som er helgkväll ute i "Rucklet"... =)

Jag har flyttat till sthlm för att jag har fått mitt drömjobb här. Jag trodde när jag sökte det att det skulle vara mitt drömjobb, och med tanke på vilket härligt välkomnande jag fått sen jag kom hit så känns det faktiskt helt rätt. Sen att jag har utsikt över stadshuset från kontoret är ju inte heller helt fel. =)

Det där med lägenheten är så svårt...för den är så dyr, och jag vet inte om det är värt priset. Jag kommer nämligen pendla till min pojkvän, ja, vi får väl kalla honom "särbo" även om det låter så himla stelt och fult. Så det blir kanske lite väl dyrt hela kalaset. Åhh...svåra beslut!

Loppanlej sa...

IKEA är toppen. Tyvärr är det en bit att åka när man bor i Lilla byn, si så där 20 mil..

Jo sa...

Pysselpralinen: Ja, det ska bli kul med Halloweenkalas! :)
Det verkar vara en svår nöt, det där med lägenheten, man vill ju träffa särbon också antar jag.. Hoppas att det löser sig!
Kram

Loppanlej: 20 mil!!? Hur i hela friden klarar du dig!!? ;) Jag vet att vi är bortskämda med två Ikea så himla nära. Jag skulle få abstinens, på riktigt om jag inte var där på ett par månader. Tur att jag bor i Gbg!