fredag 17 oktober 2008

Positiva tankar

Nu ska jag vara lite djup för en gångs skull. Jag var inne hos Susanne med Under Solen och läste hennes inlägg om Positiva och negativa tankar. Jag kan vara rätt bra på att muttra och greja, men jag har ju faktiskt en hel del som är positivt i mitt liv. Väldigt mycket för att vara ärlig. Men jag är helt enkelt värdelös på att uppskatta det och kan ibland låta negativa tankar ta alldeles för mycket plats. Inte på ett depressivt sätt, mer sur-kärring-sätt. Och det är inte bra på något sätt, enbart onödigt.

Så: (nu kommer jag till min poäng) För att bli bättre på att tänka och säga positiva saker, ska jag skriva minst en positiv sak på bloggen varje dag. Inget stort, bara medvetet skriva något positivt varje dag, även om dagen i övrigt känns grå och rutten. Så, nu vet ni om ni skulle fundera över mina knepiga inlägg ;)

Dessutom ska jag hädanefter ge en person en komplimang varje dag, muntligt. Det är en annan sak jag är alldeles för dålig på.

3 kommentarer:

karro, sa...

jättebra initiativ! jag är oxå dålig på att ge komplimanger, men ska försöka bättra mig

Loppanlej sa...

det låter ju hur bra som helst. Tyvärr inser jag att min blogg bara består av massor med gnäll och självömkan. Dina kommentarer är alltid så värdefulla! Kram och ha en fin helg!

Jo sa...

Karro: Varför är man det egentligen? Det är ju så roligt att få komplimanger och ganska kul att ge också?

Loppan: Nej, vännen, din blogg är inte självömkande :) Men du har haft otur ett tag nu, och vad har man en blogg till, om inte för att avreagera sig, både om gott och ont?
Hoppas att din helg blir en toppenhelg! Kram! :)