söndag 2 november 2008

Dagen efter..

Jag har ju skrivit lite om det årliga Halloweenkalaset, och nu har det så gått av stapeln. Temat var ju Barnprogram och visst hade våra gäster både gott minne och barnasinnet kvar. De flesta är barn av 70-talet och bland gästerna sågs Kakmonstret (i full blå pälsmundering!), Beppe, Pippi, svenske kocken från mupparna, Miss Piggy, Tårtan-bagare och Kapten Zoom. Alla hade verkligen ansträngt sig med sina kostymer och det blev många glada skratt.

Min Katten Janson-klänning var lite väl varm och Skalmans hatt drog ner taklampan i vardagsrummet under ett ystert dansnummer. Som tur var (?), nick-passade jag den tillbaka till Skalman, med en stor bula i pannan som följd, så den höll.
Jag ska tillägga att jag sydde klänningen i storlek 38, men pälsen la på ungefär 15 kilo, så jag ser rätt biffig ut. Men fluffig och mjuk, eller hur?

8 kommentarer:

pysselpralinen sa...

Å hej å hå va kul! Barnprogramstema! Jag hade velat vara...Joppe! I "räääädda Joppe - död eller levande". Fast jag hade nog inte haft tålamod att sy en sådan där fantastisk pälskreation! I´m impressed. Och att sedan ha den på sig i en varm lägenhet. Coolt. =)

Själv tillbringade jag Halloween aftonen på bio. Men senaste Bond var inte mycket att hänga i julgranen tyvärr. Hade föredragit maskerad, alla gånger!

Jo sa...

Pysselpralinen: Ja, det var ett roligt tema! :D Jag var varm, men kakmonstret var nog varmare ;) Klänningen var ju inte så svår att sy, snarare rolig eftersom jag fick utnyttja mitt nya arbetsrum! :D

Monkan sa...

Tjusigt :-) Och hur varm var din dress?! Jag sydde en gång en dress av modellen Tandkrämstub, och för att få lite styrsel så valde jag täckjacksaktigt tyg, det var varmt och jag gissar att du inte heller frös direkt :-)

Malena sa...

Men kolla vad fina ni är! Och vad duktig du är som piffat fram så snygga (och LÄTTGISSADE)
dräkter :-)

karro, sa...

vad snygga ni är! det låter som ni hade en superkul fest!

Titti sa...

Tack för en superduperkulig fest. Ni var jättefina :)

Miss Upsey Daisy sa...

Åter igen, tack för i lördags. KramKram

Jo sa...

Monkan: Jag kan ju säga som så, att det var ju inte tråkigt att gå ut i kylan och köpa mer chips vid 22.. :)

Malena: Tack! :) Och missen kommer snart att fixas.. :)

Karro: Det var himla kul och fattas bara annat, med så trevliga gäster! :)

Titti: Tack själv, Pippilotta Rullgardina osv ;)

Miss UD: Tack själv :) Kramkram