måndag 10 november 2008

Frk Bråttom-Bråttom..

.. är mitt mellan-namn. Ibland är det bra att vara frk B-B, men ibland kan man förhasta sig. Jag gjorde just det senare av alternativen när jag klickade hem en "Bumling" i guld från Tradera för bara 290 kr. Den fanns dessutom i Göteborg, så jag slapp frakt, Hurra! Eller inte.

Det fanns nog en anledning att den beskrevs som "Bumling" i annonsen. Med " " alltså. Och hade jag i min iver bara kikat EN gång till, så hade jag ju sett att det inte var en Bumling. Visst, jag kunde ju ha gått tillbaka till säljaren, men jag kan ju alltid lacka om den utan att få dåligt samvete för att jag förstör en bumling i bra skick, men fel färg. Så kan det gå om inte haspeln är på.

11 kommentarer:

Mrs. b sa...

Ha ha, du bjuder verkligen på dig själv! :-D
Men du är garanterat inte ensam om att ha råkat ut för nåt sånt! :-)

Jo sa...

Mrs B: Det bjuder jag så gärna på! :) Det är lite typiskt mig kan man säga. Men jag gör ju fynd också, så det jämnar ut sig. Och den är ju faktiskt fin ändå! :)

pysselpralinen sa...

Aj aj aj, men lite "svinn" får man kanske räkna med, för att kunna göra de stora klippen. Fast visst är det obehagligt när man inser...

Själv vill jag knappt tänka på Tradera sen min bortglömda faktura växte sig mer än dubbelt så stor på en vecka. Kul i jul. Där säljer jag nog inte grejer igen.
Tacka vet ja loppisar där man ser vad man får!

Jo sa...

Pysselpralinen: Ajaj, det måste jag komma ihåg, har ju en egen auktion ute på T nu..
Ang lampan, så gillar jag den oavsett, så den ska bli svart och hängas upp i rucklet! :)

Susanne sa...

Fin lampa. Ändå liksom! Jag är övertygad om att den kommer att bli ännu finare när Du har målat den.

Men Du! Jag surfar också! En hel del. Så känns inte så! Synd bara att det är så svårt att surfa och virka samtidigt.

Jo sa...

Susanne: Ja, den är ju fin, trots att det inte är en bumling :)

Visst är det synd att man inte på ett bra sätt kan göra båda sakerna. Varje gång jag kommer in hos dig tänker jag: Ja, just det ja, det var ju virka jag skulle göra! ;)

Maria sa...

Har sett att de säljs en massa olika lampor som "Bumlingar" på Tradera...
Har själv en look-a-like som jag ärvt av mina föräldrar, knallgul...

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tror att du kommer göra den toppenfin i slutet ändå. Du är den mest pyssliga/händiga jag känner!

Jo sa...

maria: Ja, och jag var enbart klantig, men det får man leva med ;) Knallgult låter coolt!

Miss UD: Viket beröm! :D tack!

Fröken Fräken sa...

Såg igår på Kupan en lampa som också försökte se ut som en Bumling. Men jag tycker inte att det nödvändigtvis måste vara en äkta, huvudsaken är att man tycker att den är snygg!! Och nu kan man ju måla om den!! Jag har två lampfötter från Luxus som jag då inte nämns måla om. Så då står jag där med två lampfötter i turkost som jag inte använder.. det blir också ganska konstigt...

Malin sa...

Bumling eller inte, men snygg komemr den bli! Kram och trevlig helg!