söndag 30 november 2008

Julpynt?

När jag läser på andra bloggar inser jag att jag ligger i lä när det gäller julpyntandet.. De flesta har redan tjuvstartat och en del har till och med pyntat en liten gran redan! Jag är nöjd med att ha fått upp ett par adventsstjärnor och två "Kul-ljusstakar" och tycker att det gör rejäl skillnad för stämningen i rucklet.

När vi kommer hem senare idag/ikväll ska jag iallafall fixa iordning en adventsljusstake och sätta upp ljusstakar och stjärnor även hemma. Jag önskar att jag hade lite mer av den där julenergin som verkar flöda överallt, utom just här. Här är det mer stick- och syenergi som flödar, men inte julinspirerad sådan nödvändigtvis.
- I lä, sa Bill.
- Bleke, sa Bull.


Notering: Jag tycker alltså inte att det är fel att pynta varken tidigt eller mycket, det är bara jag som inte pyntar så mycket. Jag tycker däremot att det ser ut att vara jättemysigt hos de flesta andra bloggare som pyntar så det står härliga till! :)

14 kommentarer:

karro, sa...

jag har inte heller julpyntat, bara tagit fram stjärnan i fönstret o gjort iordning adventsljuststaken. resten får bli lite närmre jul

Venus sa...

hmm, jag har just skrivit ett inlägg om mitt julpyntande ;)

Mrs. b sa...

Vi har börjat pyntat lite smått, men "bara" adventsprylar. Däremot försöker jag hitta lite mer julpynt att inhandla - vi har inte haft så mycket roligt hittills så förrådet behöver helt klart fyllas på. Däremot vill jag inte köpa bara för köpandets skull, utan verkligen hitta nåt som jag vill ha. Inte helt lätt alltid... speciellt när tiden inte räcker till allt.

Vera sa...

ojoj, jag ligger oxå väldigt mycket i lä......... ;)

Malena sa...

Å andra sidan ryker mitt ut på annandagen :-)

Fröken Fräken sa...

Ja, jag tycker ju att mitt pyntande är rätt rejält juligt, fast då var jag hem till en kompis som kör med hela kitet; tomtar och rött ÖVERALLT! Så när jag kom hem insåg jag att mina adventsstjärnor inte var så mycket att komma med... men det känns rätt lagomt. Smyger nog senare upp lite till. Det står en stor kartong på sovrumsgolvet och blänger på mig...

Här var ju alla blockljus som jag ville ha från IKEA slutsålda! Kris! Jag fick göra om helt vad gäller adventsstaken..!!

Peter Madison sa...

Idag har det bakats lussebullar å pepparkakshus å pyntats med adventsstjärnor...häpp!

Monkan sa...

Jag tar det i två etapper, nu har jag "adventspyntat", dvs duk o gardin, adventsljusstake (så klart), blommor och julstjärnor i fönstrena. Sen blir det lite tomtar och julkulor lite närmare jul.

Stick- och syenergi låter bra, kanske nåt som dyker upp i bloggen senare? :-)

Carina - inspirera sa...

Lite eller mycket? Ja, det får var och en bestämma...men visst är det stämningsfullt med ett ljus i mörkret.

Titti sa...

Våga vägra PORSLINSTOMTAR!!! :)

Jo sa...

Karro: Samma här, något extra ljus kanske har kommit fram, men inga tomtar ännu.

Venus: Det är visst fler som funderar över det där med pynt-genen ;)

Mrs B: Jag har inte heller så mycket pynt att ställa fram, det kanske är därför jag inte pyntar så mycket ännu? :)

Vera: En till i klubben mao!

Malena: Då kanske vi har pyntet framme lika länge, bara en förskjutning? :)

Frk F: Ånej, det var inget bra med slutsålda ljus! (Jag trodde att de hade ett outtömligt lager för sånt och servetter?)

Peter: Ojoj, husligt som tusan! ;)

Monkan: Ja, jag är inne på samma linje som du med pyntet. Det gäller att inte chocka pyntnerven liksom.
Stick- och syenergi-resultat kan komma att visas, ja :)

Carina: Ljus är alltid mysigt, oavsett om det är advent eller ej. Man kan (nästan) inte få för många levande ljus!

Titti: Ja, ett tag iallafall, sen kan tomtarna få komma fram, men inte NU!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är rätt opyntig av mig men gillar ljus!

Jo sa...

Miss UD: Ljus gillar jag också. Massor av ljus! :)

Johanna.B sa...

Jag är nog också ganska "sen". Brukar tycka att det är lagom att pynta till första advent. Det är mysigt att dra på det så länge som möjligt, så man har något att se fram emot! Sen är jag nog inte heller någon som pyntar jättamycket!

Kram
/Johanna