torsdag 20 november 2008

Julpyssel

Jag brukar tänka att det är så mysigt med julpyssel, men innan jag ens hinner tänka "garntomte" så är julen förbi och jag undrar vad som hände. Men, i år ska det bli annorlunda, så jag har redan julpysslat en gång och har minst två till pysseltillfällen inbokade.

Man skulle kunna uttrycka det som att jag och Titti var lite ringrostiga när det gällde det där med pyssel, för av kvällens inplanerade pyssel hann vi bara med varsin ängel. Min blev smällfet och Tittis blev rätt tung i gumpen. Tydligen sätter det där med att hoppa över julpyssel sina spår, för det krävdes en del för att få till en ängel var. Nu är det bara tio kvar att tillverka. Vi återkommer vid påsk ungefär....

8 kommentarer:

Susanne sa...

Men åh! De är ju supersöta! Ni behöver inte öva er, ni har ju medfödda talanger!

Jättefina!

Titti sa...

Min ängel är som jag lite tung i rumpan men ack så söt ;)

Då var det bara fem kvar. Vi ses på tisdag!

Jo sa...

Susanne: Tack, vilket beröm från pysseldrottningen herself! :)

Titti: Ajamän! :)

Fröken Fräken sa...

Äsch! Charm kommer långt före perfektion! Jag har sagt länge nu att jag ska börja julpyssla, men vad har hänt? Jo, jag har köpt en massa pysselgrejer, men int hare blitt nåt! Det är ju rent av pinsamt!

karro, sa...

vad söta!

Miss Upsey Daisy sa...

Toppensöta ju. Du är min idol!

Jo sa...

Frk Fräken: Ja, hur svårt ska det vara egentligen? ;)

Karro: Ganska rara för att vara resultatet av två timmars jobb.. ;)

Miss UD: Tack!, men det är alltså färdiga satser fr Panduro.. :) Men jag inser att jag skullle kunna använda Antons päls (Inte den han har PÅ sig alltså, den han släpper), minst lika mjuk som lammullen vi fick i kitet!

Mrs. b sa...

Du, känner igen det där... Här är det mesta lite så inför jul, och sen när julen är här och över så vill man oftast bara städa bort skiten fortast möjligast. Och så tänker man att nästa år, då ska jag minsann vara ute i god tid. Ja ja, än är det väl inte försent - "bara" en månad kvar?! :-)

Svar: 8 rutor till en film! Ja, där ligger jag helt klart i lä :-) Men några har jag lyckats göra under förra veckan, så jag är nöjd jag med :-)