torsdag 6 november 2008

Lite positivt

Ajaj, så dålig jag är på att vara positiv! - Skandal!

Tisdag: Jag blir glad av att fota fina blommor mot schyssta bakgrunder. Särskilt glad blir jag när min nya turkosa vägg i arbetsrummet visar sig vara en fin bakgrund till rätt många färger.

Onsdag: Jag hittade billigt garn på Rusta! Tyvärr var kompletteringsgarnet till min mormorsrutepläd slut, men det fanns ju annat. Och garn kan man ju aldrig få för mycket av? Dessutom kom J hem efter att ha varit iväg på kurs. Det är alltid bäst att ha sambon hemma!

Torsdag: Min händiga sambo har bytt däck på vår bil. Det tackar jag för, att byta däck är inte min favoritsyssla!

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Byta däck.

I helgen. Det är bara så tråkigt!

karro, sa...

det är det sambosarna är till för! min underbare bytte mina däck, kollade lufttryck o smörjde nån smörja på skruvarna så att det inte rostade fast! hade aldrig fixat allt det där själv.

Jo sa...

Miss UD: Ja, det är aptråkigt att byta däck. Ge dem till sambon ;)

Karro: Klart att du hade klarat det på egen hand, det har jag gjort förut! men det är ju bättre att de gör det. Plus att de får känna sig lite manliga då... ;)

Mrs. b sa...

Du nämnde mormorsrutepläd... Är det nåt du virkat själv? Finns det nån bild på din blogg?
Är själv lite sugen på att börja ett sånt (evighets)projekt! :-)

Jo sa...

Mrs B: Jajamän. Eller början av den iallafall!