tisdag 25 november 2008

Pysseldags igen

Då var det dags för pyssel igen. Idag bidde det en ängel till för Tittis del, och julgodis för min egen del. Vi hade nämligen besök av en kollega till oss och hennes två busfrön till pojkar. Det var full fart från början till slut men de hann med att gosa med (vettskrämda) katter, pynta sina egna godisburkar och lite till. Nu har alla gått hem och lämnat efter sig tre utschasade katter och en sockerstinn Jo. Är det såhär barnen känner sig på julafton när de har ätit godis i ett dygn?

Vi valde att göra julgodis som gick snabbt att göra, eftersom de små raringarna inte hade jättemycket tålamod. Det bidde J:s mammas hemgjorda snickers. Så goda! Och så mycket socker. Men goda!

10 kommentarer:

Malla sa...

Oj, det där såg inte dumt ut!!!
Nu bakar alla för fulla muggar inför jul, jag har nästan redan hunnit äta upp allt vi bakat!!=)
Dax för ett nytt försök!

Marie S (Kimberley) sa...

Vilken trevlig blogg du har, jag tror jag lägger dig i min blogglista så jag kan titta in oftare... är lite glömsk och det är lättare att lägga in de intressanta på sin egen blogg (om det är ok ?)
Ha det gott...

Jo sa...

Malla: Ja, det verkar som om många bunkrar och fiffar just nu :) Vi försöker ju att INTE äta sånt hät egentligen, men nu skulle vi ju greja med barn, så det blev bäst med julgodis.

Marie S: Tack för berömmet, vad glad jag blir! Du får gärna lägga till mig i din lista! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Ser supergott ut! Du är helt fantastisk på fiffande och sådant.

Fröken Fräken sa...

Åh, ge mig GODIS! Och ett helt pysselrum till mina presentpapper med, tack! Jag har ju bara ett hörn i ett städskåp till mina, och det räcker ju ingen vart alls!
Nu bär det ner i källaren, här ska letas en försvunnen pappstjärna!!

pysselpralinen sa...

Å smarrigt!
Det här med loppisfynd är verkligen väldigt trevligt. Och det gäller att hitta sina pärlor, de där butikerna som inte alla andra smarta loppisfyndare alltid går till. Jag tror att jag har hittat en sån här där jag bor just nu. Tyvärr flyttar jag ju till andra sidan stan strax, men det får bli tidiga lördagmornar på pendeltåget för att hinna i tid i fortsättningen. Att göra loppisrundor tillsammans låter himla trevligt! Hojta till om du ska till Sthlm. =)

NU vill jag ha en ugn och en spis och ett kök och ett hem. För jag vill också göra julgodis.

Loppanlej sa...

hm, inte får man lägga ut sådana godsaker utan recept...;) Det ser så gott ut att jag nästan tuppar av (igen)!

Loppanlej sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susanne sa...

Åh! Det räcker ju med EN hundvalp för att man ska bli lycklig. Elva stycken är ju rena rama paradiset. GRATTIS liksom till att få ha träffat dem!

Jo sa...

Miss UD: Tack, vad snäll du är! :)

Frk Fräken: Jag kan tyvärr inte erbjuda dig ett arbetsrum, men dock ett godisrecept, se inlägg! :)

Pysselpralinen: Skriver som till Frk F, se recept, du klarardig med en kokplatta ;)
Jag tjoar till om jag är i sthlm, de vore supertrevligt!

Loppan: Nu har jag lagt in resptet, så du kan göra godis! :D

Susanne: Och idag fick jag kika på söt kattunge. Livet är gott! :D