fredag 26 december 2008

Frid i huset

Man brukar ju tala om julefrid. För min del, är det den frid som sänker sig över huset efter jul, när man har studsat runt mellan släktingar och olika affärer. När alla måsten är överstökade och man kan tillåta sig att bara vara. Den friden har nu sänkt sig över Rucklet. Vi har bland annat varit hemma-hemma och hälsat på familjen och firat med dem, testat att spela Guitar Hero och haft det mysigt och trevligt. Väldigt trevligt förstås, men ärligt talat, även lite småstressigt.

Men just nu: Julefrid

5 kommentarer:

Iris sa...

Jag håller med om att denna tiden är väldigt mysig. Speciellt när man känner att man inte har så många måsten längre, jag har nog inga måsten alls för tillfället faktiskt :)

God fortsättning!

pysselpralinen sa...

Åh vad det låter härligt, och jag håller med dig, det är nu som julefriden verkligen sänker sig ner över huset som ett sömnigt, fluffigt täcke.
Och jo, du har alldeles rätt, visst borde det hinnas sy en liten gris nu i juletid. Men det är ju bara det att symaskinen är i andra ändan av landet! Hallå va osmart! Och jag vet inte riktigt när jag kommer åka hem igen. Och just nu är grisen så söt och står och plirar lite finurligt på mig så just nu känns det inte alls aktuellt att börja sprätta...men vi får väl se hur det känns om någon vecka...=)
Hoppas ni har det riktigt skönt i Rucklet. Är det första julen där?

Nästa år ska jag följa mitt eget samvete så mycket det går. Bra råd tycker jag.

Jo sa...

Iris: Jag har bara ett "måste", fast bara ett halvt sådant. Jag ska sy en klänning till nyår. Om jag inte struntar i det och går ut o köper mig en istället :)

God Fortsättning till dig med! :)

Pysselpralinen: Ja, det är första gången vi firar härute och det var en riktigt bra idé att testa på det! :)
Symaskin på annat ställe? Ånej! Jag har som tur är, en maskin ute i rucklet också, så jag kan sy även här :D
Det vore förvisso synd på den söta grisen att sprätta upp honom, men det räknas ju faktiskt som terapi att sy/handarbeta, så det vor eju för en god sak :D Hoppas att du kan och hinner njuta av det fluffiga täcket!

Lilja's Corner sa...

Jag håller med dej om julfriden. Jag tycker det är roligt att åka runt och umgås med släktingar, men ack så skönt att bara vara hemma och mysa sen då det är över.

God fortsättning på julen!

Malena sa...

God fortsättning! Den där friden är nog egentligen det viktigaste av allt...

Hoppas ni har en fridfull kväll :-) det har jag!

Kram!