söndag 28 december 2008

I källaren...

När jag var liten och ville ha t ex en jeansjacka eller något annat klädesplagg eller någon sorts leksak, så fanns det (tack vare äldre syskon och kusiner) oftast nere i källaren. Detta resulterade i att jag trodde att källaren var en outsinlig källa där allt fanns och det bara var att gå ner och hämta alla de saker som jag kom på att jag ville ha. Jag insåg såklart till slut att det inte var så och att man inte kan få allt man vill ha direkt.

Idag har jag en ny outsinlig källa: Min sambo! Jag menar inte att han ger mig allt jag pekar på, utan mer att han har väldigt många saker som är bra att ha. Jag har t ex börjat intressera mig för fotografering och har fått låna min sambos fina systemkamera som jag kan testa mig fram med. Jag kom på att det vore bra att ha ett stativ.
- Det har jag ett, sa sambon, och plockade fram ett sådant ur klädkammaren.
Likadant har det varit när jag har nämnt teleobjektiv och olika filter mm. De hämtar sambon i klädkammaren. Nu sist läste jag på Missys blogg om Holga som verkar rolig att "leka" med. Givetvis kunde sambon plocka fram även en sådan ur gömmorna. Som sagt: Jag har en ny källare! Fast numera är det tydligen en sambo/klädkammare!

5 kommentarer:

annette sa...

Du den där källaren måste vara en dröm att ha!!

Nej Du så dags på dygnet är det inte jag som står på bron med ett stativ!!

Kramen //annette

Malena sa...

En sambo har ju så många fler kvalitéer än vad en källare har :-)
Och visst är foto roligt! Svårt med roligt.

Miss Upsey Daisy sa...

Får man låna sambon? Eller ta en titt i klädkammaren :D

Fröken Fräken sa...

Herr Fräkens intressen är i huvudsak ett; musikprylar, ju dyrare desto bättre. Under våra år tillsammans kan jag glädjande säga att hans inredningsintreese har vuxit till sig riktigt duktigt, medans mitt musikprylsintresse fortfarande är obefintligt :-)
Men han har ju andra kvalitéer det lilla livet, som att köpa burkar! ;-)

Vojne, här har det städats i skåp och garderober, fast just nu kollar jag på "4.50 från Paddington". Så här 20 minuter in i filmen har lagt till tre personer och tagit bort fyra från bokversionen. Det är då ingen ordning!

Jo sa...

Annette: Jaså, det var inte du.. Då finns det alltså fler fotogalningar i Npg.. ;) Kram

Malena: Ja, det är jättesvårt att fota bra, men med digitalkamera kan man ju leka en massa! :)
Och en sambo är bra mycket bättre än en källare! :)

MissUD: Du får komma förbi och göra bådadera, bara du lämnar tillbaka dem.. ;)

Frk Fräken: Det är sällan någon ordning när de gör film efter en bok..
det verkar som om vi har hittat bra samboexemplar, både du o jag.. ;)