fredag 19 december 2008

Som en iller

Bilen skulle in på besiktning imorse kl 07.40. Det var iallafall vad jag hade skrivit i almanackan. Men en sisådär 06.45 inser jag sömndrucket att det är kl 07! Då hade jag precis masat mig ur sängen och trodde att jag hade gott om tid. Tji fick jag! På med kläder, rusa tre kvarter för att hitta bilen som sambon parkerat långt bort och sedan iväg som självaste Nikki Lauda. 07.02 sladdar jag in på besiktningen.
Inte illa pinkat, jag tror att självast NL skulle ha fått på nöten i den kappkörningen i Göteborgs morgonrusningstrafik.

Hur det gick på besiktningen? Jorå, Stellan klarade sig utan anmärkning. Besiktningsmannen kikade snabbt på mig och sa: - Vi bjuder kaffe därborta, ser ut som du behöver.

4 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Tack för din hälsning i vår svåra stund, det värmer verkligen!

Kram Karin

em sa...

Försova sig är aldrig kul!

Monkan sa...

Bra jobbat! Och vilken störtskön kommentar av killen på besiktningen :-)

Oooh, trasig symaskin, sånt är inte roligt, vad skönt att det löste sig.

Loppanlej sa...

En sådan besiktningsman vill jag ha. Min är bara ond, knackar på Pjutten och ser lömsk ut.