tisdag 16 december 2008

Tisdagstema -Röd

Vad passar bättre så här i juletider än att ha rött som tema? Men jag tänker inte visa någon tomte, utan en av mina käraste inredningsprylar, nämligen en svart plastskål med röd insida.
Den har jag ärvt av min mormor och min mamma var snäll och gav även sin till mig, så nu har jag två av dem. Förutom att jag gillar designen (60-tal, såklart), så är de förknippade med barndomen. I dessa ska man helst ha salta jordnötter, men egentligen går det bra med vilket godis som helst.

21 kommentarer:

Kerstin sa...

Visst är det kul att ha kvar nåt från generationen före. :)
Jättefin skål och lika fin tolkning i både bild och text.
Ha det gott.

Ane Lagerqvist sa...

Underbart foto... Underbar skål. Har några liknande skålar själv. Trevlig tisdag. Kram Anonym JO. Hehe

maria_6909 sa...

Roligt med något som man har fina minnen till!
Ha en skön tisdag! =) /maria_6909

Lissen sa...

Vilken fin skål, som passar just nu också i juletid. Fin bild.
Ha det så gott

marie roxbro sa...

Jättefin skål du har/marierox61

Veronica sa...

Skit snygg!
De där skålarna är ju inne nu! Och det känns ganska kul när man redan har en!
Fin tolkning och snyggt foto!
=)

Jo sa...

Kerstin: Ja, det är kul att ha saker, särskilt när man är väldigt glad i även designen! :)

Ane L: Visst är de fina? kram :)

Maria 6909: Ja, och ibland passar de in på tisdagstema dessutom, smidigt!

Lissen: Ja, och annars passar den bra i mitt röda kök!

Marie R: Tack! :)

Veronica: Hos mig har de alltid varit "inne", så det är väl bra att det stämmer med resten av världen ett tag nu :)

Eva-Lena sa...

Kul när det "gamla" kommer tillbaka och mycket av det är ju så läckert!! Jag gillar den skålen, mycket/E-L

Erik sa...

Snygg! Härligt röd. Gamla skålar har ju ofta en tendens att ta stryk, i alla fall bland barn... Några har den vägen vandrat hos oss. Lite tråkigt när det händer.

Miss Upsey Daisy sa...

Verkligen snygg. Du har näsa för inredning. De där små detaljerna. Verkligen!

zensuell sa...

Ja såna skålar är riktigt inne nu. Fast du har ju originalet från förr....kul!

Carina - inspirera sa...

Vilken häftig skål, och vilket häftigt foto. Helt klart röd...

em sa...

Åh vad fint!

Annette sa...

Snygg skål och det är alltid kul när sakerna har en "historia"

Kram Annette

pysselpralinen sa...

Det är verkligen något visst med formen på 60-tals prylar. Och perfekta till jordnötter, jag förstår precis vad du menar.

Vet du vad, you got mail! ;-)

Jo sa...

Eva-Lena: Visst är det kul med cyklerna. Och bra, för då kan man få vara modern ibland ;)

Erik: Som tur är, är dessa gjorda av rejäl plast, så de tål en hel del!

Miss UD: Tack! :D Vad snäll du är!

Zensuell: Jupp, originalet från förr, ingen reproducerad sak ;)

Carina: Ja, den är det rödaste jag vet (förutom vår röda vägg i köket) Och en riktigt snygg röd dessutom!

Em: Visst är den? :)

Annette: Ja, det känns ju extra kul att ha dem framme då! Kram

Pysselpralinen: 60-tal rules! Jag har läst, hurra! :D

♥ Linda-Marie ♥ sa...

Tack för titten hos mig!
Bra tolkning på dagens tema!
Ha en fin kväll!

elena cn sa...

Jag förstår att du är glad! Skålarna är jätte fina. Gillar färgkombinationen rött och svart:)Och de ser nästan ut som om de är av porslin också...

Marie S sa...

Känner helt klart igen en sån skål, men den i mitt minne hade orange insida !
Ha en bra vecka...

Ninni sa...

Snygg skål!SEr ut att vara i väldigt fint skick också...plastskålar från 60-talet har ju varit med ett tag och det brukar synas.
Tack för din vänliga kommentar!

AnnaKK sa...

Vilken härlig! :-)

När jag var liten tyckte jag att de där prylarna (fanns ju såna i hemmet då) var så otroligt fula - men idag skulle jag vilja ha dem!

Ha en fin dag! :-)