torsdag 11 december 2008

Utamanad - Åtta saker..

Nu har även jag blivit utmanad angående en massa "Åtta saker som jag..". Det var Annette och Carina som har utmanat mig, gå gärna in och kika på deras fina bloggar! :)

Reglerna är följande:

1. Publicera reglerna på din blogg
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela utmanade på deras bloggar.

Okej, här kommer lite onödigt vetande om mig:

8 Favoritprogram:
(Här skriver jag 8 program som jag följde glatt den första omgången, dvs inget jag nödvändigtvis kikar på idag.)
1. Project Runway

2. Seinfeld (som jag fortfarande kikar på ofta, har hela serien på dvd)

3. Greys Anatomy

3. Vänner

4. Bevvan (dvs på tiden då det begav sig...)

5. Sex & the City

6. Parlamentet

7. Stolthet och fördom (tv-varianten med Colin.. *suck*)

8. Nord och Syd


8 saker jag gjorde igår:

1. Rusade fram och tillbaka mellan mina två "arbetsplatser" som en tätting.

2. Firade kollegor som har gift sig (inte med varandra utan på var sitt håll). De blev glada över presenterna och det är alltid roligt när man hittar saker de tycker om

3. Fick ännu en "måste göra innan jul"-sak som min sjukskrivna kollega inte kan fixa.

4. Susade hem och snabbstädade det sista (har man tre katter måste man dammsuga en sista gång samma dag som gästerna kommer)

5. Provade glögg och åt peppar kakor med gänget, bara brudarna denna gång. Himla mysigt och trevligt!

6. Stickade litegrann

7. Pussade på bästa sambon som var söt och tvättade bilen när tjejerna var hemma, så vi fick vara "ifred".

8. Grissov


8 saker jag ser fram emot:

1. Fredagen den 19:e då jag jobbar sista dagen för detta år.

2. Lördag kväll då Titti bjuder på glöggkalas

3. Pyssel med ovanstående brutta och en kollega till nästa vecka. Pyssel är alltid mysigt.

4. Julfest med hela gänget nästa lördag. En tradition som numera är minst lika viktig som julfirande hos föräldrarna för att det ska bli "jul". Utan julfest med vännerna skulle det inte bli någon riktig jul!

5. Den evighetslånga ledigheten som varar till den 7:e januari! Himmelskt!

6. Julfirande ute i Rucklet! Mysigt och samtidigt spännande!

7. Att få tid under ledigheten att sy mig en schysst blåsa till nyårsafton. Det var länge sen jag sydde något seriöst till mig själv!

8. Att fira nyår med vännerna och att få klä upp sig!


8 Favoritrestauranger:

1. A Hereford Beefstouw (kött!!)

2. Wasa Allé (julbordet från himlen serveras där)

3. Galini (förlorade tyvärr sina rättigheter nyss, men har väldigt god mat)

4. Tara's (grym turkisk mat)

5. Jensens (Återigen: Kött!!)

6. Pepe's Pizza (Tyvärr nedlagd i Gbg, jag saknar dem!!)

7. Frati ( det fanns en som hette så vid Linneplatsen förut, med väldigt god italiensk mat. Jag vet inte om det är samma som nu finns på Barnhusgatan?)

8. Pasta Etc. (Pasta!! )


8 saker på min önskelista:

1. Ett hus att bo i permanent, istället för lägenhet!

2. Att min katt Dumle skulle mirakulöst bli frisk från sin knöl...

3. Fler semesterdagar så jag kan vara ännu mer ute i Rucklet.

4. En hel garderob full med kläder, eller åtminstone inspiration när jag shoppar!

5. Mer tid överlag så jag hinner med mer saker.

6. Ett färdigt badrum ute i Rucklet.

7. En ny/stor båt som är täckt.

8. Massa pengar!! :D


Jahapp. Nu var det slut. Somnade ni? Jag skulle gärna vilja veta lite mer om följande personer, så det vore himla skoj om ni ville anta utmaningen, Miss UD, Titti, Loppanlej och Karro

Update: Man skulle visst som sista 8-sak utmana åtta st andra bloggare. Hoppsan. Aja, det får bli fyra stycken här...

4 kommentarer:

annette sa...

Hallå!

Så härligt att få läsa allt detta om Dej, alltid kul att få läsa lite mer om personerna bakom bloggarna!
Jag, tröttnade inte;)

Kramen och ha det så bra i Rucklet!¨
annette

karro, sa...

kul utmaning o att få lära känna dig lite mer!

Carina - inspirera sa...

Riktigt rolig läsning. Kul att få veta lite mer om en bloggerska som man följer...
Ha nu en riktigt skön jul och hoppas klänningen blir fin!

Kram
Carina - inspirera

Loppanlej sa...

Tack för att du är så rar! Tänker på alla uppmuntrande kommentarer du skriver hos mig! Kramar!!