torsdag 25 december 2008

Varning för Julstubben

Jag tänkte att jag skulle göra en smaskig julefterrätt till oss härute och hade siktat in mig på en Julstubbe. Det verkade rätt enkelt och gott, men det var det inte. Det var iofs rätt gott, men inte blev det någon stubbe inte. Moussen ville inte stelna och själva rulltårtebotten blev mer som en pannkaka. Det såg mer ut som en havererad Burrito än en julstubbe. Men jag upptäckte att misslyckad chokladmousse går att frysa in och äta med sked. Inte riktigt den efterrätten jag hade tänkt mig, men den räcker rätt länge.

Jag skulle med andra ord inte rekommendera det receptet. Mjölkchokladtårta däremot, den är smaskens och superenkel att göra!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Låter som de flesta av mina bak ... men kanske jag skulle våga mig på den där chokladtårtan.

God fortsättning!

Kram Maud

Miss Upsey Daisy sa...

God fortsättning i stugan :D