fredag 9 januari 2009

Notering till mig själv

Om det är så jag att får för mig att göra brownies igen, ska jag betänka följande:
- En sats innehåller bl a 800 g choklad, 6 dl socker, 350 g smör och 3 dl kakao (jag har aldrig någonsin haft i så mycket kakao i nåt jag har bakat)
- En sats blir en plåt, dvs ca 30-35 bitar.
- Inte ens vår mest rutinerade kakätare tog en brownie till, utan suckade nöjt i soffan redan efter en enda bit.

(Att kakätaren inte tog en till berodde inte på att de inte var goda, han deklarerade däremot att detta var fredagsfikehöjdpunkten, minst ett år tillbaka, så han var nog nöjd)

Nästa gång: Baka en plåt, inte två.

Jag börjar fundera på om jag inte är en feeder. Dvs gör kakor och annat gott till andra så att de blir tjockare och jag själv ser smalare ut i jämförelse. Man skulle nästan kunna tro det, med tanke på hur många kalorier jag har tryckt i mina arbetskamrater idag.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Ha, ha ... Så du proppar i kollegorna och avstår själv?

Jo sa...

Camilla: Nä, inte riktigt SÅ illa.. ;) Jag äter, men jag tar inte så stor bit. :)

Kix sa...

Ha ha, det verkar farligt goda de där browniesen. Choklad är aldrig fel.

Angående din fråga om bloggdesign så har jag inga tips på hur man lär sig bloggdesign. Jag är grymt dålig och alldeles för otålig för att sitta med det. Därför har jag anlitat en som kan! :-) www.mimmisdesign.blogg.se gör bloggdesign enkelt och smidigt efter dina önskemål och inte dyrt heller. Jag kommer snart få in min nya design på bloggen och den är jättefin!

Trevlig kväll!

Fröken Fräken sa...

Oj, mäktigt det där. Jag kan skicka herr Fräken dit och slutföra plåten, han tycks inte ha några begränsningar när det rör sig om choklad, jag är själv förbluffad.

Ja se, nu ska här sannerligen målas. Varv ett; oljegrund Grepp, varv två; vit matt vattenbaserad färg. Har aldrig provat matt vattenbaserad, så vi får se hur det slutar. Men den luktar bättre än den oljebaserade iaf...

Anonym sa...

Feeder hihi, det var skojigt!! :D
Jag är med en Feeder, åt mig själv! ;)

Kram (Malin inspiration & design)