måndag 12 januari 2009

Projekt 365 - 12 januari

I veckans fruktkorg hittade jag clementiner (eller var det mandariner? Aja, de utan kärnor var det iaf) med gröna blad på. Först trodde jag att de hade slängt i nån plastfrukt för att det skulle se trevligt ut, men det var en riktig. Jag har sett stjälkar och blad på kvisttomater, men inte på clementiner. Är detta den lyxigare varianten av clementin, dvs den så kallade Kvistclementinen? Fin var den iallafall. Och god. Och gjorde måndagen litelite ljusare.

4 kommentarer:

Malena sa...

Någon sådan har jag aldrig sett. Du är säker på att det inte var plast :-) ?

Oavsett så gjorde den ju gott för en superseg och mörk måndag!

Camilla sa...

Jag har aldrig sett en med så fräscha och gröna blad. Jättehärlig.

pysselpralinen sa...

Hihihi. Du är lite rolig du. =)
Faktiskt, det där var kul! Nu ska jag fnissa en stund för mig själv. Jag älskar smarta människor som kommer på egna ord/växter/förklaringar på förvirrande saker!

Och kommentar till klänningsvalet ovan. Flådigt! De där mönstren skulle jag också gärna snajda till om jag bara kunde. Får nog ta och gå en sykurs först. Och en virkkurs. Det vore kul för jag skulle verkligen vilja lära mig läsa mönster och virka vita spetsdukar...eller kanske bara en vanlig grytlapp...

Jo sa...

Malena: Ja, om den var konstgjord, var det en GOD konstgjord cementin! :D

Camilla: Ja, den var jättefin! :)

Pysselpralinen: Sy är ju bara att ge sig på! Klipp ordentligt, för det är det viktigaste. Sen syr du bara enligt sömsmånen! :D

Synd att du inte bor i Gbg, jag hade kunnat ha virkkurs med dig, så hade du kunnat producera grytlappar och dukar på löpande band! :)