lördag 17 januari 2009

Projekt 365 - 17 januari /Musikfoto

Jag har fått nys om en ny fotoutmaning, Musikfoto! Eftersom jag ibland helt saknar inspiration till utmaningarna, just den dagen de gäller, så är det superbra att det finns ett antal.

I Musikfoto, som den duktiga Rajson har dragit igång, är det tänkt att man ska gestalta en låt med sitt foto. Denna vecka är det en låt från tonårstiden man ska försöka visa.

Min låt är China in your Hand - T'Pau. Året är 1987 och min äldre bror har köpt T'Paus skiva och vi har en sällsynt stund då vi tillsammans lyssnar på skivan och för en gång skull är vi sams. Jag var tolv, han var femton. Jag funderade på varför de höll Kina i handen. Han idiotförklarade mig, sen var det kört igen.
(Jag var med andra ord egentligen inte tonåring när skivan kom ut, men den skivan lyssnade jag på under många år, så den räknas till min tonårstid)

4 kommentarer:

rajson sa...

Välkommem i till Lördagsleken!
Det är länge sedan jag hörde denna fantastiskt fina låt.Videon är ju bara SÅ 80-tal!Dessa pudelfrissor är ju fantaska, tom hade permanentat långt hår!
(Härlig syskonkärlek-hoppas ni är bästa vänner idag!)
Det svartvita fotot är pricken över i:et!

Baronessan sa...

En riktig höjdarlåt! Själv tycker jag att 80-talet musikmässigt var lite fattigt jämfört med 70-talet men den här låten stack verkligen ut! Bra val och bra fototolkning!

Mrs. b sa...

Vilken bra gestaltning! Fint foto!

Jo sa...

Rajson: Permanentat hår, vem hade inte det? ;)
Låten håller än idag faktiskt, även om snubben i videon förmodligen inte hade platsat på MTV idag... ;)

Baronessan: Ja, den var och är bra, den! Själv gillar jag 80-talsmusik mest, men det var ju då mitt musikintresse vaknade på allvar. Jag satt som klistrad till Tracks varje lördag! :)

Mrs B: Tack! :) Sambon visade sig ha riktigt snygga händer!