onsdag 21 januari 2009

Projekt 365 - 21 januari

Jag har varit på kurs i dagarna två, och det vet ju alla vad man gör när man är på kurs? Man äter! Gott och i stort sett hela tiden. Det var väldigt god mat och gott fikabröd. Sen var det ju det där med godis. Ni vet, när man efter lunchen börjar hamna i lite lunch-koma och den där godisskålen skickas runt. Denna gång var det dock ingen skål, utan en karaff! Tjusigt, javisst, men försök själv att obemärkt smyga åt sig lite godis ur en karaff. Det rasslade mer om karaffen än om en fångvaktares nyckelknippa. Det tycker jag var lite otaktiskt och lite elakt gjort av konferensanläggningen.

12 kommentarer:

Susanne sa...

Ser ju fint ut med godis i karaff, men inte särskilt gästvänligt. De ville nog inte att man skulle äta... Men visst, supersnyggt! Och det räknas ju också! :-)

Ashpool sa...

Det var kanske anledningen till att godiset var i en karaff.. Att man inte skulle kunna smyga med det...

karro, sa...

fy vad taskigt! godis på konferens är ju (nästan) det viktigaste efter lunchen...

Malla sa...

Allt för att få behålla godiset kvar i karaffen med andra ord. De är inte dumma=)

KRam

pysselpralinen sa...

Jamen, jises vilken konferensanläggning! Hur tänkte dom? Kanske har dom galna "du är vad du äter-Anna Skipper" där som någon form av husgud? Aja, baja inget godis, bara alger och grodd-drinkar!

Pah, säger jag, på konferenser måste man få ta sig en karamell för att inte somna.
Lyckades du fota karaffen i smyg, eller fick du förklara för kollegorna vad du skulle med fotot till?

Det där med att virka, det tål att funderas på. Jag vill kunna men måste nog hitta grundläggande instruktioner med bilder. Kanske kan man hitta något på bibblan. Eller någon blogg...
Annars beställer jag tid hos dig Fröken Proffs i februari när jag kommer till Göteborg! =)

Jo sa...

Susanne: De kanske tänkte att det var hygieniskt eller nåt, vad vet jag. Det stoppade inte inte oss dock, det rasslade vilt i lokalen.

Ashpool: Jag hade kunnat förstå det om det var kvalitetsgodis, men detta var ju vanligt mäss-bjudgodis liksom :)

Karro: Ja, hur ska man annars undvika att somna efter den goda lunchen.

Malla. ja, de är snåla, helt enkelt ;)

Jo sa...

Pysselpralinen: Visst måste man ha godis!? Mina kurskamrater märkte inget, de var upptagna med att göra grupparbete ;)

Virkning: Testa virkskolan på Garnstudio, de har bra bilder. Men självklart kan vi köra en "kurs" i februari!

pysselpralinen sa...

Gärna, jag ses gärna. Med eller utan virknål i högsta hugg! =)
Jag ska jobba några dagar i gamla hemstan och sen stanna över helgen. Eftersom det dessutom verkar som att varenda kotte jag känner (nästan) ska åka bort den helgen (sånt är inte okej!) så blir jag ju tokglad för en liten virkkurs eller bara en barmhärtighetsfika på Ethéls. ;-)

Jag tänker mig att Göteborg tills dess har hunnit bli sådär vårlikt och varmt härligt som det brukar vara.
Eller är det maj/juni jag tänker på nu? Hm...

Anonym sa...

Malin; Japp, enkelt, billigt och väldigt roligt att pyssla med. :) Och som du skriver, en fördel då man slipper förvara massa krukor. :) Det är lätt att plocka bort dekorplasten när man tröttnar. Och så kan man ju göra nytt mönster om man vill. Toppen!

Må så gott! Kram Malin Inspiration&design

Loppanlej sa...

Fånigt men snyggt antar jag...

Camilla sa...

Samma sak med de som bjuder på godis i värsta prasselpappret, då tar man inte heller nåt i smyg ...

Mrs. b sa...

Men det var ju en bra idé med karaff - då borde man slippa en del av bakterierna av alla smutsiga händer som stoppas ner i skålen...
Förra kursen jag gick var det stora påsar med kola som kom fram varje dag... Jag har så kass karaktär när det kommer till sånt... tror kolapåsen mest stod vid min plats :-)