onsdag 28 januari 2009

Så kan det gå..

Härom dagen när jag körde till jobbet hade jag en bil bakom mig som var en riktig "rumpkörare". Om det är något jag avskyr i trafiken, förutom mittfils-körare, är det just rumpkörare. Jag bryr mig inte om att ni har en BMW som uppenbarligen går att köra snabbare än 50 km/h inne i stan. Jag tänker inte köra för fort bara för att du vill göra det...
Iallafall: Rumpköraren körde så pass nära att jag var hyfsat irriterad när jag svängde av 50-vägen och upp på en större 70-väg. RK körde givetvis om mig på 70-vägen när han fick tillfälle och blängde satans mycket på mig när han gjorde det. Efter ett tag kom vi fram till en trafiksignal och han ställde sig i ena svängfilen, jag i den andra. Efter trafikljuset går körfälten ihop med vävning och jag låg minst en bil före RK (som var seg i starten), men som den idiot han var, så brassade han på och höll med andra ord på att köra in i mig. Jag fick ställa mig på bromsen och hängde mig på tutan. Han blev uppenbarligen irriterad för att jag höll på att hamna framför honom igen.

Nåväl, jag körde lugnt vidare mot mitt arbete och ser att RK svänger av vid samma avfart som jag ska svänga vid. Inte nog med det, han körde in i samma garage som jag skulle till också. Jag undrar vad han tänkte när jag körde upp bakom honom i garaget. .. hehe

Förmodligen skämdes han, för han klev inte ur bilen (jag parkerade två bilar från honom) och när jag kikade in genom bakrutan råkade han hålla på med en sak i passagerarsätet så han inte syntes. Vad han borde veta, och vad jag vet, är att det inte är så svårt att ta reda på vem som äger en bil. Vårt företag är inte heller så stort att vi inte kommer att råka på varandra igen. Nästa gång jag går förbi honom i korridoren ska jag väsa: "Rumpkörare" till honom om han nu råkade missa vem det var han muckade med...

Sensmoral: Passa dig när du är dum i trafiken, det kan vara din granne eller arbetskamrat du muckar med. Eller om du har otur, någon som har en kniv och inte gillar folk som byter fil. Det var inte alltförlänge sedan en kille blev knivhuggen till döds för ett filbyte....

4 kommentarer:

karro, sa...

arghh! rumpkörare är det värsta som finns i trafiken!!! särskilt om man håller på att köra om o de kommer ifatt, sen börjar blinka frenetiskt ilsket för att man inte slänger in sin bil mittframför den man kör om!

sätt en lapp bak på hans bil med "rumpkörare".

Jo sa...

Karro: Haha, vilken bra idé! :D

Camilla sa...

Håller med Karro, en utmärkt idé ha, ha

Iris sa...

Haha vad roligt! Du måste sätta en lapp! :)

kram /iris