tisdag 6 januari 2009

Tisdagstema -Vinter

Veckans Tisdagstema har temat Vinter. Lättare sagt än gjort här i Göteborg. Vinter här innebär horisontellt regn eller i bästa fall en snödag (som alltid följs av en vecka med snorhala gator eftersom snön töar bort och sen fryser slasket till is). I sällsynta fall är det som idag, dvs torrt. Men någon vidare vinter är det då rakt inte.
Dagens bild togs på en fotopromenad med Miss UD. Det blev inte så mycket fotat då det faktiskt bara var grått ute, men ett par änder fastnade iallafall.

9 kommentarer:

oumberligating sa...

Sitter och bloggar runt, det ena ger det andra brukar vara lite nätsocial och lämna en hälsning när jag varit inne på någons blogg och hälsat på mvh från Peter Olofsson!

Jo sa...

Peter: Hej och välkommen hit! Trevligt att du "tjoade till"! :) Jag får minsann kika in och se vad du har för "oumberliga ting"!

annette sa...

Ja, men det låter ju för trist med den typen av vinter, här har vi faktiskt haft lite vinter, men nu är det mildare igen, vi får väl se om allt försvinner, det var en fin bild Du fångat i alla fall, fick dom någon mat av Dej?

Kramen //annette

Carina - inspirera sa...

Ja, men det ser ju iallafall kallt ut även om det inte är snö...

Emma sa...

Klart att det gråa är väldigt trist, men då jag kommer från Kiruna har jag fått min beskärda del av snö :)

Camilla Ekström sa...

Håller med dig om Gbg-vinter.. Det är oftast inte det lättaste att hitta någon snygg vinterbild i den här stan.. men jag gillade din=)

Veronica sa...

Ser snöfattigt ut, inte som hos mig! Men din bild var väldigt fin!
=)

Jo sa...

Annette: Ja, jag såg att du minsann har spankulerat på Göta Kanal! :) De fick ingen mat av mig, för det hade jag tyvärr ingen med mig.. :/

Carina: Ja, fast idag är det plusgrader, så så värst kallt är det inte...

Emma: Jag skulle nog inte vilja gå så långt som till Kiruna-mängd på snön, men lite mer hade inte skadat! :)

Camilla: Nej, inte om man inte räknar in regnfoton i vinterkategorin. Nu har det börjat regna här igen... :( Tack för berömmet dock! :)

Veronica: Tack! :)

Monkan sa...

Ja så är det ju alltid, snö, smälta, is. Livsfarligt.

Var det grått? Jag tänkte just säga att ni verkade ha sol i alla fall, det blir ju skuggor av fåglarna. Rätt lustigt att det blir svagare skugga av de två honorna och mycket starkare av hannarna. Mysig vinterbild, tycker jag, frågan är kanske vad fåglarna tycker...

"Min" bil hade nog inte stått mer än en dag, all snö kom på en dag (eller natt) men han (?) valde nog fel dag att stå, det var nog städdag och de gäller ju verkligen på vintern, särskilt när det har snöat. Så den var ju ordentligt inplogad också.