tisdag 3 februari 2009

Kaffe?

Jag är ju egentligen en temänniska, men jag har något att bekänna. Jag har börjat tycka om kaffe! Efter en sisådär 34 år har jag insett att kaffe kan smaka gott. Fram till för ett halvår sedan var det bara kaffe i Italien på en liten Espressobar och kaffe i Venezuela på ett slitet väghak som hade smakat gott. Lite väl långt att åka för att bara dricka kaffe, så det har liksom inte blivit av.

Jag har (på samma sätt som med te) så många gånger andats in den ljuvliga doften som sprider sig när man öppnar ett nytt kaffepaket, och tänkt att nu, nu kanske det smakar som det doftar?! Bara för att bli besviken -igen!
Men i höstas när vi körde låg-kolhydratdiet fick jag ju hitta på annat att dricka än Red Bull och liknande "Pigg me up"-drycker när vi körde till Rucklet och då fick det bli just kaffe. Det är alltså Latte från Selectaautomaterna på bensinmackarna som har fått mig att tycka om kaffe. Hur logiskt och väntat var det?

Det som är positivt är dock att det förmodligen bara kan bli bättre och bättre. Jag anar att Franska Bageriet t ex har bättre kaffe än Selecta.

Idag ska jag iallafall testa och se. Jag ska nämligen på bloggträff och fika med Kolonibrudarna igen!

4 kommentarer:

Mrs. b sa...

Imponerande! Själv kommer jag aldrig dricka kaffe! Inte sen jag testade det på dagis (svart kopp utan mjölk - kan än idag inte fatta hur vi lyckades övertala fröknarna till detta), och var magsjuk dan efter...

Fröken Fräken sa...

Jag gillar verkligen kaffedoften som brukar sprida sig på Pentik - det är väl någon specialblandning som de säljer där. Och fastän jag inte har en tanke på att börja dricka kaffe är jag lite sugen på att köpa det, bara för doftens skull... annars så är det thé som gäller!!

Camilla sa...

Jag är en riktig kaffeälskare. Vill dricka det starkt och med varm mjölk i, sen är jag dessutom så antik så jag kokar kaffe.

Jo sa...

Mrs B: Oj, så brådmogen var inte jag. Jag var nog lite äldre. Men nu börjar det faktiskt bli gott! :)


Frk Fräken: Jag är också fast i doften! Och te är fortfarande bäst!

Camilla: Jag kommer nog att bli en sådan som du, det låter gott med varm mjölk i. Svart kaffe låter otäckt.