torsdag 19 mars 2009

Fullt hus!

Igår när jag var hos veterinären träffade jag på en annan patient. Denna patient var (för mig) i storlek "Mindre ponny" och dräktig. Det var en hund av rasen Spinone, en italiensk fågelhund och den fina tiken var tyvärr tvungen att förlösas med kejsarsnitt. Under samma tid som veterinären tog hand om min A, plockade de ut, inte mindre än tio små bedårande hundvalpar ur tiken! Helt plötsligt kändes inte en tratt-kantarell (Camillas braiga namn) så himla jobbig längre.
Idag googlade jag på rasen för att läsa lite mer om den och fick upp gårdagens uppfödaren som första resultat. Jag vill inte stjäla eller låna deras bilder utan lov, så jag länkar istället. Skulle ni kunna tänka er tio plus tre hundar av den storleken? Något säger mig att de kommer att ha fullt upp ett tag framåt! Hoppas att det går bra för dem!

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

I min tvåa? No Way! Fast kanske på en herrgård..... En då. Bara en.

Jo sa...

Miss UD: En hund, ja. Inte tolv! :)

johanna sa...

Jisses!
En familjebekant hade 6 valpar som var en korsning mellan schäfer och typ leonberger. där var det full rulle :o)