måndag 23 mars 2009

Kitsch-katt

Jag har en väldigt rar vaktmästare på mitt jobb. Han är otroligt förtjust i katter och ber mig ofta att jag ska visa bilder på mina missekatter. Han tyckte att det var väldigt tråkigt när Dumle gick bort, han tyckte ju nästan att han kände honom, så många gånger som han har fått se kort på honom.
Idag kom han in på mitt rum med "en tidig julklapp" som han uttryckte det. Det visade sig vara en hiskelig glastallrik med en fluffig katt "inuti" liksom. Så gräslig att den blir fin. Men finast blir den givetvis eftersom det var en rakt igenom god och varm omtanke bakom presenten. Behold the Kitsch Cat

4 kommentarer:

Em sa...

kitschig ja... men faktiskt riktigt söt! Och vilken rolig present att få :o)

pysselpralinen sa...

Men gud vilken lövely Kitsch Cat you got! :-) Helt underbar! Får den bo på kontoret undrar man eller skulle det chocka ingenjörerna totalt?

Jag har ju inte hunnit kommentera här på en evighet, först och främst, skitsnygg Uggle-tröja! Vilka talanger Fröken besitter! Sen, stackars katt, stackars matte. Tror att ni båda behöver lite tröst = nya garner.

Ja, å så en grej till. Brädspel. Min grej! Skönt att höra att det finns fler. Och ytterligare en anledning till att flytta tillbaks till Västra Götalandet. Spelkompisar kan vara svåra att få tag på. Folk verkar ha glömt lite av tjusningen med en riktigt kul spelkväll.
Och ja, det är så illa med skitbilen. Men nu hoppas vi att det lilla livet kryar på sig. Efter ett par tusen eller så. :-)

Camilla sa...

Lite hiskelig men så snällt och då blir den ju fin ..

Jo sa...

Em: Ja, både ful och söt på samma gång! Men så himla snällt av honom, och man blir så glad när man ser den!

Pysselprinsessan: Det är klart att den bor på jobbet! :) Den livar upp rummet lite!

Uggletröjan blev fin, men litelite för liten, så jag har påbörjat en ny :) Mycket terapi för pengarna! ;) Men det innebär ändå att jag behöver mer garn!

Spel är ju kul! inte jämt, men det är roligt med lite mat och en spelkväll med goda vänner, helt klart! Du får komma hit och spela! :D

Hoppas att bilen kryar på sig!

Camilla: Ja, det var jättesnällt av honom, så jag blev glad över den lilla fluffiga saken! :D