måndag 23 mars 2009

Projekt 365 - 22 mars

Igår var vi och hälsade på hos mor och far P. Mor P fyllde 60 år och vi fick äta goda tårtor och umgås -väldigt trevligt! Några som inte tyckte att det var så trevligt att vi var där, var de små katterna som försvann som avlöningar. Tydligen är vi väldigt farliga, för B kunde vi inte fota ens när far P höll i honom, han var helt enkelt inte still tillräckligt länge för att fastna på bild! Q fastnade, men han blev suddig. En snabb sniff på den nya orkidén hann Q dock med innan han pep iväg.

5 kommentarer:

johanna sa...

vilken fin bild det blev!
fullständig koncentration i ett ögonblick :o)

pysselpralinen sa...

Vilket fotoproffs du är! Mysigt för en med kattlängtan...:-)

Camilla sa...

Så fin bild ... Siameser är liksom katternas motsvarighet till orkideer

Jo sa...

Johanna: Ja, ett väldigt kort ögonblick, sen kom han på att jag var ett troll och stod där så då sprang han iväg! :D

Pysselprinsessan: Tack för berömmet! Det var dock ren tur att jag knäppte av just då, för sen var han puts väck! :)

Camilla: Åh, det var jättefint sagt! Så mitt i prick!

pappa B sa...

Lyckliga du som kan umgås med siameser. Katternas konug/droittningar alla lägen
Är så förbannat allergisk mot katter (kan klara vissa långhår) annars skulle jag haft en morrande siames vid min sida dagligen. Skit samma med orkiden, den klarar jag mig utan.
Fin bild dessutom och kul blogg.
pappa B