tisdag 3 mars 2009

Projekt 365 - 3 mars

Axfood har börjat med rättvisemärkta varor och jag fick tillfälle att testa både te och choklad ur deras nya serie "Aware". Tyvärr blir det ingen bild på själva chokladen, för den mumsade vi glatt i oss. Den var väldigt god, men jag vet inte om den var så mycket godare än annan choklad. Men det är klart, är den producerad på ett vettigt sätt, så känns det ju som om den är godare.
Teet var också gott. Det var av sorten Earl Grey, vilket jag i vanliga fall inte tycker om, frukt-te-människa som jag är, men detta gillade jag faktiskt. En hel del av mina vänner dricker helst EG, så nu har jag ett bra och gott vuxen-te att bjuda på när de hälsar på!

3 kommentarer:

Veronica sa...

Hej!

Tackar så mycket för dina kommentarer inne hos mig :) Du har ju nästan varit där jag bor, Toscana är underbart och om du kommer tillbaka får du hojta till :)

Ha en riktigt fin dag!

Kram

Fröken Fräken sa...

Själv är man ju o-vuxen och har än inte lärt sig att uppskatta mörk choklad eller Earl grey - jag är ju också en frukthémänniska (andra baljan thé redan)

Idag skiner solen, och jag har öppnat köksfönstret - och chockerande nog, det känns som om solen värmer!!! Smält snö, smääält!!!

Jo sa...

Veronica: Ah, vad roligt att du bor i närheten! :) Vi hade det alldeles underbart och jag LÄR åka tillbaka! Tills dess får jag nöja mig med att läsa om det på din blogg! :)

Frk Fräken: Jag kan ju inte påstå att det var lika gott som fruktte, men de andra EG har ju varit rent äckliga, så det är ju ett steg i rätt riktning.

Vi har ingen snö här, men tyvärr inte heller någon sol, det är grått, grått som vanligt i Gbg. Nu vill jag ha vår!