tisdag 28 april 2009

Hål i väggen?

Nja, snarare hål i huvudet. Jag har haft ambitionen att sätta upp krokar vid spisen i rucklet varje gång vi har varit ute. På dessa krokar skulle jag bland annat hänga upp grytlappar och den fina grytvanten som jag fick av vännerna när jag fyllde år. Men det har gått troll i de där krokarna, det verkar inte som om vi lyckas få med oss skruvar som funkar. I helgen nu hann jag till och med förborra innan jag insåg att skruvarna vi hade köpt inte funkade. Så nu står den fina brickan tillsammans med den fina skärbrädan under de fina hålen. En vacker dag kommer krokarna upp och då blir det fint som snus.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Rött är en köksfärg. Det är bara så!

Fröken Fräken sa...

Ja, det där med skruvar är ju en vetenskap för sig. Själv vill jag gärna spika upp allt, för det blir ju så mycket mindre hål då..Pappa förespråkar dock en meters skruvar så fort minsta lilla grej ska upp på väggen...
Mitt bord var målat med oljefärg, så då gick det ju att använda en spackelspade och värmepistol, och då nästan gliiider färgen bort!