onsdag 1 april 2009

Istället för K.A

Jag har ingen sådan där snygg Kitchen Aid till hjälp vid bak och stök i köket. Jag har en helylle-Bosch Universal. Den vann jag på ett lotteri när jag gick i högstadiet. Jag spelade fotboll och varje år sålde vi julkalendrar till jul. Ett år vann jag högsta vinsten på självaste luciadagen, och det var ingen tråkig matcheck på ICA eller så, utan en köksassistent! Jag trodde att det skulle vara en cool sak med massa tillbehör, men när jag åkte till affären med mina föräldrar var det snarare en jättestor degbunke! Bredvid den jättestora, aptråkiga, degbunken fanns det ett antal jättefina hårtorkar. Ni vet de där hårtorkarna med en "tratt" som man skulle få stort lockigt hårsvall av. (Ja, jag hade spikrakt hår redan då) Jag var nog inte den mest tacksamma lotterivinnaren de hade haft därinne. Jag var snarare otroligt sur över att ha vunnit en stor dyr degbunke när allt jag ville ha var en hårtork. Den där bunken kostade ju lika mycket som tio hårtorkar!

Idag har jag använt min stora degbunke och jag har blivit lite mer tacksam över vinsten under årens lopp.


Hur gick det då med hårtorken? Jo, jag fick en i julklapp av Mor & Far P. Jag fick dock inget stort, lockigt, fantastiskt hårsvall. På sin höjd ett par mesiga vågor.

1 kommentar:

Veronica sa...

Då måste jag säga att du trots allt gjorde ett bra val :)

Kram