söndag 17 maj 2009

Kom ihåg

(till mig själv):
Köp inte hem öl och cider "för att det är bra att ha om någon kommer och hälsar på". Ni kan ju ana hur ofta folk kommer och "hälsar på" när man har en sommarstuga ute på en ö? Det slutar med att man får dricka upp det själv. Och vi dricker ärligt talat så sällan att tanten på hälsokontrollen trodde att jag ljög när jag fyllde i min månadsförbrukning av alkohol.
Cidern igår gick att dricka, "utgångsmässigt", men särskilt god var den inte. Vi får alltså hälla ut det vi inte har druckit upp istället. Alkoholmissbruk skulle nog vissa säga.

5 kommentarer:

Em sa...

Jag köper ibland hem nån cider från nyhetshyllan för att den ser "festlig" ut. Sen ligger den i kylen ett par månader innan jag tar mig för att smaka. Och jag dricker ALDRIG upp hela för varenda gång är de ju för sliskiga för mig. Det logiska vore att sluta köpa de där dryckerna. Men nått säger mig att jag snart kommer hem med nån ny "festlig" burk som bara måååste provas.

pysselpralinen sa...

Det där "problemet" känner jag igen. Det slutar oftast med att jag/vi får hälla ut cider som stått i något skåp och blivit väldans gammal. Nä, någon student är man ju inte längre.

Långsemester på ön låter härligt! Själv kör jag samma grej med långledighet men flyger till en helt annan ö. Ska bli väldigt spännande att se om staden lever upp till ens förväntningar. Jag har kollat upp ett par tygaffärer men har ingen aning om vilken butik de besöker i Project runway? Har ju ingen TV och således har jag missat typ ett helt års TV-program vilket placerar mig i kategorin "totalt o-allmänbildade".

Imorgon bär det av, och då ska förkylningen var bortsnuten! Har jag bestämt.

Fröken Fräken sa...

Hade bara ön legat lite närmare hade jag kommit på besök var och varannan helg! Det låter ju störtskönt med att ha stuga på en ö ju! Fast varken öl eller cider går ju hem hos mig så jag skulle inte vara till någon hjälp med att tömma de flaskorna.

Du kan ju testa min , framgångsrika, taktik, nämligen fråga om du får LÅNA sockerlådorna. Lite lånande kan ju ingen säga nej till. Sedan behöver man ju inte specificera hur länge man ska låna lådorna...

Jo sa...

Em: Visst är det så. Man tror att man ska få fler festliga tillfällen, men de verkar sällan infinna sig.. Åtminstone inte cider-festliga tillfällen.. ;)

Pysselprinsessan: Jag antar att vi har blivit vuxna?

Åh, hoppas att du får en alldeles underbar resa! :D Om jag kommer på namnet på tygaffären, hör jag av mig, jag kan ju alltid messa! :D

Frk Fräken: Du hade varit så välkommen så, med ciderdrickningsambitioner eller inte! ;)
Låna? Det var en smart idé! Synd bara att mamsen läser bloggen, hon med, så hon går nog inte på den lätta... ;)

Missy sa...

Hahaha! Jag får ta och "komma förbi" helt enkelt.