torsdag 14 maj 2009

Ojdå

Igår råkade jag skämta med en av städerskorna på jobbet, som gick och spillde ut en massa vatten på golvet.
- Går du och dräller? (och log )
- Hmpf.

Senare frågade en annan kollega om jag hade försökt att skämta med städerskorna?

- Ja, hurså?
- De uppfattade nog inte det som skämt eftersom den buttra städerskan sa till den andra buttra städerskan: "Hon, den där bredvid M, frågade om jag gick omkring och drällde!!" Och så "Hmpf" igen.

Idag tömde de inte min papperskorg. Jag anar att jag har skitit i det blå skåpet. Och att jag får städa ur det blå skåpet och allt annat själv i fortsättningen.

Så går det om man försöker säga nåt klämkäckt istället för bara "hej".

11 kommentarer:

Em sa...

Hihi, det hjälps inte men det här var fantastiskt roligt :D

Mrs. b sa...

Äsch, vilka surkärringar då...

Fröken Fräken sa...

Ojdå, ligger du pyrt till nu då? Fast det måste jag säga att de verkade väldigt snarstuckna..?? På jobbet säger de som städar inte ett smack, hur man än försöker heja och kolla läget...

Och kolonilotter verkar underbara, och stämningen verkar väldigt gemytlig. Vid kolonierna här brukar de dessutom ha kaniner samt får som går och betar i en hage. Hur mysigt är inte det?!

Anki sa...

Hihihihi, säger bara Gun i Mia&Klara ;-)

Veronica sa...

hihi, det gick inte att skämta där inte :)

Kram på dig

Dan the man sa...

Ja men... Det var väl inte så konstigt att hon blev stött.. Att drälla är ju att slöa/söla här i Götet.... Fast jag tror att du menade typ slabba...

Eller var det det som var skämtet... Hmm..

Loppanlej sa...

aj aj... inte bra att hamna i onåd hos städerskorna... ;) Vårt arbetsrum är helt överbelamrat av prylar, på golv, i hyllor osv. Vågar knappt vara där när tjejerna städar.

Jo sa...

Em: Ja, lite roligt tyckte jag nog också att det var.. :) Jag får väl säga hej extra trevligt nästa gång...

Mrs B: ja, jag försökte mig ju bara på att skämta lite...

Frk Fräken: Ja, jag får nog vara lite extra trevlig sen, man vill ju inte hamna i kylan...
Koloni verkar fantastiskt!

Anki: hihi :D

Veronica: Nepp, de gick inte alls hem..

Dan The Man: Jo, det var just den sortens drällde jag menade i lite kombination med att hon spillde. Hon släpade omkring på en skitstor vattendammsugare, så det var ju uppenbart att de inte slöade liksom... Jag försökte inte skämta, bar asäga nåt "käckt2 istället för hej typ. Men det baktände ju rejält...

Loppan: Nej, jag får nog se om de tinar upp snart, annars får jag väl fjäska lite... utan att skämta ;)

Iris sa...

haha vad roligt. Tack för det goda skrattet. Du får bjuda städerskorna på en kaka eller nåt så de städar åt dig igen :)

kram /iris

Susanne sa...

Nej men åh så dumt. Det är så trist när folks första tanke är att man menar något till med sitt skämt när man bara menade att vara lite snäll/käck/rolig. Mest synd om henne som valde att bli sur istället för att le tillbaka!

På mitt förra jobb hade vi sanslöst roliga städtjejer. De drev jag hejdlöst med. Och de gav självklart igen. Men då måste man förstås känna varandra först... Men ett litet sött skämt som Ditt får man ju tåla oavsett hur väl man känner varandra.

Ha det bra!

Miss Upsey Daisy sa...

Det värsta är att man inte kan släta över det hur man än försöker. Har man skitit i det blå skåpet så har man...