måndag 11 maj 2009

Projekt 365 - 11 maj

Ibland funderar jag på om jag är så särskilt smart. Är det verkligen vettigt att cykla till jobbet den dagen då du ska ut och knata större delen av dagen? Åtta kilometers knatande eller 15 812 steg tycker jag borde räcka som vardagsmotion. Ja, jo, jag har stegräknare. Ett slags tvångstanke sedan vi var med i en stegtävling på jobbet. Har man väl börjat räkna, så är det svårt att sluta. Av någon anledning känner jag att jag måste veta hur få steg jag går på en dag. För det är rätt ofta ganska få steg jag går under en dag som kontorsråtta. Men ibland får även vi komma ut från kontorsbåsen och då kan det bli nästan 16 000 steg.

Idag bidde det alltså 1,5 mils cyklande och 16 000 steg. Om jag kan de där kaloritabellerna rätt, så renderar väl det typ en halv Delicatoboll i kaloriväg...

5 kommentarer:

Malena sa...

Mmm nackdelen med motion är att man inser hur mycket det krävs för att kunna få äta en halv delicatoboll...

annette sa...

Men nog sjutton måste väl det i alla fall ge en HEL Deikatoboll, förbränningen fortsätter att öka i ganska så många timmar efter så mkt motion! Det är så man skall tänka;)

Kram på Dej och ha en bra dag!

annette

karro sa...

Efter en sån dag är du definitivt värd en hel delicatoboll!

Fröken Fräken sa...

Åh, en stegräknare skulle jag ju haft i Sthlm! Såsom här har gåtts, gåtts, och gåtts. För övrigt verkar de där kaloritabellerna mycket skumma och tveksamma. Man kan ju hålla på och flänga hur mycket som helst och ändå spelar det liksom ingen roll..

Jo sa...

Malena: Ja, det är inte utan att jag inser att de har rätt när de säger att man inte kan motionera sig i form, utan måste anpassa matintaget... ;)

Annette: man kan ju tycka det? :) Kram!

Karro: ja, det tyckte faktiskt jag också. Nu hade jag ju ingen hemma, men rent teoretisk så!

Frk Fräken: Stegräknare är bra, kaloritabeller dåliga. Ska man kolla på dem, så får man ju aldrig äta nåt!