söndag 7 juni 2009

Konsert nr 2

Trots gubbar och värdelös organisation på Stadion (Har de någon som helst koll på hur man har så stora evenemang? Stackars vakter som inte har fått instruktioner om hur de ska göra och som får skäll för att det blir fel av frustrerande och köande människor (läs: Jo, som tröttnar på att hoppa runt i köer..)), så var konserten fantastisk. Den slår inte Ullevi 2003 eller Ullevi 2008, men den slår alla andra konserter jag har varit på som inte har varit U2 eller Springsteen.

Det är något särskilt med arenakonserter och speciellt med Springsteen. Han verkar så glad och ger järnet hela tiden, så man blir glad av att bara vara där. Sen har han ju ett grymt bibliotek av låtar som de kan riva av efter önskemål och det gör ju liksom inte saken sämre!

Ikväll är det konsert nummer tre. Denna gång ska vi vara där tidigt. Och absolut inte lämna någon fållkö, innan jag kommer in i fållan.

2 kommentarer:

Em sa...

Det är härligt med konserter!

Jag har dock aldrig riktigt förstått det där med Bruce. För mig är det pappas musik. Bra låtar och mycket nostalgiskt men inget som egentligen tilltalar mig så mycket.

Jo sa...

Em: Jag gillar konserter av alla de slag, men just Arenakonserter är bäst enligt mig :)

Jag förstår att alla inte gillar Bruce, men jag var inget superfan innan jag började gå på konserterna, utan det var mer "Man bör nog ha sett honom, för han är stor". Nu är jag helt hooked dock. Han är helt sjukt bra som artist! Det är nog mer det och stämningen som gör konserterna än själva låtarna!