fredag 26 juni 2009

Märkligt..

Michael Jackson är död. Det är lika overkligt som att Elvis skulle leva. Inte för att jag har lyssnat på honom på 15 år, men ändå. Säga vad man vill om hans syrgastält och schimpanskompisar, men nog var han ett musikaliskt geni. "Bad" var min allra första LP och jag skulle nog kunna sjunga de flesta låtarna rakt upp och ner, om någon väckte mig mitt i natten. Han hör definitivt till de största under min uppväxt. Han var aldrig den största idolen för mig, men han fanns ju överallt, på Tracks, på discona, i skolan. Synd bara att han inte verkade tycka att han dög som han var. Många andra tyckte ju om honom, varför tyckte han inte om sig själv? Tragiskt är det och det är även riktigt tråkigt att han har gått bort.

2 kommentarer:

Em sa...

Det var mycket som verkade tragiskt runt den mannen... och tråkigt nog dog han i förtid. 50 är ju ungt oavsett vem det gäller!

Fröken Fräken sa...

MJ var verkligen min stora idol när jag var runt 10-12 år och framåt. Det känns overkligt att han inte lever längre, men han kan inte ha haft ett alltför harmoniskt liv, vad det verkar. Hoppas att sanningen kan komma fram och att han fått lite lugn och ro..
Hoppas ni har det skönt ute i rucklet. Här börjar jag verkligen längta hem till att få pyssla, klappa på de nya tygerna och inte gå i affärer...