måndag 15 juni 2009

Projekt 365 - 14 juni

Helgen är över och vi har tagit oss in till land igen. Det blåste en hel del, så det var lite marigt att köra ut från bryggplatsen. Det är ju inte helt enkelt att ratta en mellanbleka när det blåser ca 12 m/s. Med hjälp av snälla grannar kom vi ut från bryggan och väl ute på mer öppet vatten, gick det hur fint som helst!
Jag höll i och för sig på att plurra när vi väl hade lagt till, men för en gångs skull lönade det sig att vara tung i gumpen och jag återvann balansen!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Pust! Det verkar vara en pärs att vara båtägare! Men det är ju klart, det är ju inte meningen att man ska köra med båtar på land, även om ett släp under underlättar, så när ni nu får brumma runt i vatten blir det nog bra.

Och så kan ni ju vara glad över att ni inte har med mig i båten, jag brukar börja bli sjösjuk innan båten ens har kommit ur hamnen...

Imorgon ska jag ut i skogen och härja. Uppstigning allra senast 05.20. Jag vindlar med ögonen redan av att tänka på det... jag är inte gjord för tidiga mornar heller.

Bara två dagar kvar till semester. Bara två dagar kvar...