onsdag 3 juni 2009

Tada!

Här är den: Klänningen som har ockuperat hjärnan ett tag nu. Imorgon bockar jag av ytterligare en liten del av hjärnockupationen: en av tre konserter! Jag funderar på det där med bröllop... Om min hjärna blir enkelspårig av att sy en brudklänning, hur skulle den inte bli av att planera ett helt bröllop? Jag kanske skulle göra som vännerna, dvs ha ett litet smyg-iväg-bröllop. Eller helt enkelt kanske planera i tid, så hjärnan får plats med allt....

Jag hoppas iaf att den blivande bruden får det alldeles, alldeles underbart i sin klänning!

9 kommentarer:

Susanne sa...

Wow vilken klänning!!! Heja!

Alla tre konserter? Det var verkligen inte illa. Jag ska gå i morgon och räknar med att få dansa loss ihop med Dig! I'm on fire är nog min favorit också, men alla hans låtar är mina favoriter! :-)

Ha så kul! Heja Bruce! Och Dig!

karro sa...

Vad fin den blev! Ja, bröllop är nog inte bland det lättaste att planera, det gör nog vem som helst snurrig!

Loppanlej sa...

Så vacker! Bruden kommer att bli sååå nöjd!

Har gjort den där turen med "stort" bröllop, kommer ihåg att jag satt hemma hos mamma och stress-lipade några dagar innan, fick även mitt första anfall av munsår då... OM jag skulle få den vilda tanken att gifta mig igen skulle det bli något helt annat. Tänk fäbovall/fjäll/strand.. eller så låter man helt enkelt bli!!

Jo sa...

Susanne: tack! :D
Ja, alla tre.. Vi är inte helt normala, men det kommer förmodligen aldrig att ske igen, så vi tar chansen :)
Jäklar i min låda vad vi ska dansa loss!

Karro: Tack! Ja, det verkar vara helt galet mycket man ska tänka på!

Loppan: Ja, man behöver ju faktiskt inte gifta sig, det går ju bra ändå!
OM jag nu gifter mig, så vill jag nog mer att det ska vara en redigt rolig fest, snarare än "fint" och städat! :)

Em sa...

Oj vilken vacker klänning!

Jag har sagt till sambon att jag gärna tar en snabbis (vigsel då och inget annat) i rådhuset och sen middag på nån fin restaurang. Men ingen har sagt att jag inte får ha en tjusig klänning ändå ;-)

Fröken Fräken sa...

Men så vacker och stilig klänning! DU kan sy du!!

Klart att man inte kan köpa bara de tyger man just nu behöver. Himlarns så lite tyger man skulle ha då. Nä, man får passa på när tillfälle ges även om användningsområdet är en smula luddigt.

Jag tycker att det är dags att mina kompisar ställer upp och gifter sig och har en hejdundrande fest som jag får gå på. Sådär som i "Fyra bröllop och en begravning". Jajamen, det borde de allt göra!!

Mrs. b sa...

Vilken fin klänning! Du är en riktig mästare på att sy!

Mor P sa...

Jag är stolt!

Jo sa...

Em: Tack för berömmet. Man får ALLTID ha en fin klänning! :D
Er "snabbis" låter som ett bra alternativ, det med!

Frk Fräken: Tack :D
Mor P var tygsamlare, så jag skyller på att det ligger i generna...
Jag tycker också att kompisarna får ha fler bröllop!

Mrs B: Tack, snällt sagt! :D

Mor P: Tack! Det är ju egentligen din förtjänst från början, att jag syr överhuvudtaget, så du får nog ta åt dig av äran, du med! :)