torsdag 11 juni 2009

Uj

... så fort denna veckan har susat förbi. Redan torsdag och med andra ord fredag imorgon. Helgen kommer att tillbringas i rucklet och med att köpa båt. Hurra!

Idag har jag fikat med vännen M, Bride and Mother to be. Nästa gång vi ses är hon gift och om möjligt ännu större om magen. Uj, vad vuxet! Det känns rätt främmande på något sätt. Det känns ungefär som när jag och M var på bio och de visade en trailer med E.T innan filmen.
- "En generation har redan upplevt den, nu 20 år senare är det dags för nästa generation!"

Vadå 20-årsjubileum?! Det kan det väl inte vara? Vi lekte ju med E.T-dockor, såg på filmen och var med om hypen (fast det hette inte hype då). Så gamla är väl inte vi!? 20-årsjubileum är ju sånt våra föräldrar håller på med, varit gifta i 20 år osv.

Sen satt vi tysta en stund medan det hela sjönk in. Vi var dessutom på en tecknad film, så vi gick in som ungdomar och kom ut som tanter....

4 kommentarer:

karro sa...

verkligheten är hård ibland! men man är precis så gammal som man känner sig! jag har för alltid stannat på 27!

Em sa...

För 20 år sedan träffade jag min sambo för första gången... Jag får trösta mig med att jag var 7 år ;-)

Loppanlej sa...

20 år, någon verkar skoja med oss...

Jo sa...

Karro: Jag är också 27. Inte en dag äldre. Med andra ord måste jag ha varit yttepytteliten när E.T sändes?

Em: Åh, ett sådant jubileum är ju okej :D

Loppan: Ja, verkligen! Jag tror de har räknat fel helt enkelt!