söndag 19 juli 2009

Fototriss - Mitt smultronställe

Fototrissen uppmanar oss denna vecka att visa våra smultronställen. Föga förvånande är det vårt ruckel som är mitt smultronställe. Här försöker vi vara under hela året och här finns allt jag behöver: skärgård, trädgård att pyssla i, hus att greja med, båt att puttra runt med och skog att ströva i. Inte nog med det, vi har även utrymme att ta hit våra vänner, så vi kan njuta av trevligt sällskap också. Köpet av rucklet tillsammans med J är det absolut bästa jag har gjort!

18 kommentarer:

Jenny sa...

Ibland är det inte huset utan platsen som förgyller sinnena. Sköna bilder. Blir riktigt badsugen. :)

Anna sa...

Mmmm ditt ruckel verkar ha en härlig omgivning..sköna bilder..mmm sommar.

Monkan sa...

Ja nåt annat än rucklet hade ju inte varit tillåtet ;-) Härliga bilder, favorit är bilden med åran.

Och du är välkommen att hälsa på i "mitt" smultron när du vill :-) och åka hem när du fått en tillräcklig dos, eller överdos ;-)

princexswe sa...

Härligt krispigt vatten hos dig också. Ser lugnt ocg fridfullt ut. Perfekt smultronställe.

karro sa...

Ditt ruckel verkar så mysigt!

O du - bara två veckor kvar till U2!!!

Erik "Semlan" sa...

Verkar vara en fin plats där ert ruckel står. Tack för kommentaren hos mig, trevligt med folk som gillar sushi! ;-)
Själv har jag ganska långt till vårt ruckel, så det besöks inte så ofta. Men när jag är där trivs vi. Gillar din bild i farten med åran mest.

Jo sa...

Jenny: Visst är det så, platserna runt omkring rucklet är ju det som gör det så himla bra!

Anna: Ja, det är fint kring rucklet. Och det är sommar på bilderna, förutom den sista, det är nämligen snö på bryggan! :)

Monkan: Nej, du är väl inte förvånad över valet... ;) Åran testades faktiskt när jag tog bilden. Nya åror tillkom förra sommaren, så vi var ju tvungna att ge oss ut och ro litegrann för att se om de funkade!

Princexswe: Ja, det är rofullt. Iallafall på hösten och vintern när vi är nsätintill ensamma härute!

Karro: Rucklet ÄR mysigt! :D Och, ja, bara två veckor kvar!! Hurra!

Erik: Vårt ruckle ligger 32 mil från hemmet, men vi trotsar milen och åker dit så ofta vi kan ändå.Och det är värt alla biltimmar i världen när man väl är här!

Solvarm sa...

Hej!

Ditt Ruckel ser ut att vara en riktig oas.

Sköna bilder du bjuder på.

Må så gott, önskar Irene

Mattias sa...

Om ett smultronställe ligger 32 mil från hemmet och det är fortfarande värt "mödan" att tasig dit, då har man hittat rätt :-)
Sköna bilder också :-D

sinneskatten sa...

Det där med milen känner jag igen, oj vad många det blir när man vill till smultronstället.
Men det är värt det.
Fina bilder från en skön plats.

Lissen sa...

Det låter som det bästa "rucklet" på jorden! Vilken lycka att ha det!
Härliga bilder också.

Veronica sa...

Vad underbart det låter att äga ett "ruckel" Ta vara på tiden!!
=)

Marie sa...

Oj vad härligt det såg ut här då! Riktigt trevlig kommentar du lämnade hos mig - KUL!

eva b sa...

Sköna bilder! Förstår att det är ett riktigt smultronställe! Första bilden fångade mig!

kadermo sa...

Underbara bilder, förstår att du åker dit så ofta ni bara kan.

Photos by Storm sa...

Förstår att det är ditt paradis på jorden även om du kallar det ruckel/Lis

Jah Hollis sa...

Ruckel eller ej, det ser ut att vara härliga omgivningar. Ett prima smultronställe verkar det som.

Majsan sa...

Där skulle jag vilja vara!