måndag 17 augusti 2009

Fototriss - Kommunikation

Söndagens Fototriss handlar om kommunikation. På Ruckelön finns det en gammal "Telefonkiosk". Från början hade inte alla fast telefon, så då var det nog bra att ha en gemensam telefon. Numera har alla tillgång till fast telefon om man vill, annars har de slängt upp en mobilmast, så man har superbra täckning på mobiltelefonen. Telefonkiosken finns dock kvar och telefonen i den funkar.
Ovanpå huset där telefonkiosken finns, sitter det dessutom en siren. Den används när det brinner eller liknande och även när man kallar till samfällighetsmöte på sommaren, vilket vi yrvaket fick erfara i somras..

4 kommentarer:

princexswe sa...

Kommunikation är ju det mesta. Det upptäcker man när man börjar tänka efter. Mittenbilden blir min favorit.

Jah Hollis sa...

Sirenen var ju en lite speciell anordning att kalla samman till möte med. :-)
Beträffande Springsteen så hängde det väl till en stor del på var man befann sig inne på Stadion. Jag har varit på ett otal stora stadionkonserter, mest med Stones som är mina favoriter (och även stått väldigt långt fram när Springsteen var i Köpenhamn i slutet av 90-talet), men jag har tröttnat lite på "storhetsvansinnet" nu. Det ska vara njutning att gå på konsert, inte en massa umbäranden.

kadermo sa...

Gillar sista bilden mest för sirenen skull - 1) jag heter Siren i efternamn som ogift och en siren skulle vara toppen om det fick våra medlemmar i samfälligheten till årsmötet.

marie roxbro sa...

Snygga bilder...gillar den sista...ha det gott