lördag 22 augusti 2009

Till min hemlige vän

För att underlätta för min hemliga "Pocket & Pyssel"-vän, publicerar jag en liten enkät. Jag är dock extremt lättroad, så min hemliga vän kommer nog få svårt att misslyckas!

Angående böcker:

* Favoritgenre: Just nu skulle chic lit passa bra, men allt utom biografier och fantasy funkar utmärkt
* Favortiförfattare: Varierar med humöret, men Marian Keyes och Kajsa Ingemarsson är poppis nu. Tyvärr har jag redan läst allt de har skrivit... Nick Hornby gillar jag också.
* Genre eller författare som du är nyfiken på? Jag har superdålig koll just nu, surprise me!
* Genre eller författare som undviks på liv och död: Fantasy
* Läser du på andra språk än svenska? Engelska funkar
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Tyvärr inte...


Angående pyssel:
* Vad pysslar du oftast med? Jag syr, stickar och virkar mest. Pärlor är också en favoritsysselsättning.
* Pyssel du är nyfiken på och vill testa? Fimolera, men jag vet inte vilka verktyg som behövs?
* Pyssel du har testat men aldrig mer kommer att ta i med tång, ens? Jag har nog inte stött på något sådant! :)
* Favoritfärg? Blå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hopp En liten hälsning från din hemliga vän!

pysselpralinen sa...

Kul att läsa, jag älskar ju listor. Att läsa andras och skriva egna. Att få analysera vad man eeegentligen tycker och gillar är bara så trevligt. Riktigt få grotta ner sig i sig själv. :-) Jag kanske kopierar den här.

7 timmar i bil alltså fyyyyy fasen va irriterande!!! Tur att ni kunde vända det till en trevlig Göteborgshelg då istället. Fast ändå, gud så onödigt!

Igår kom min kollega tillbaks från semestern. Vi sitter i kontorslandskap och hon mitt emot mig. Plötsligt hör jag hur hon blir utsatt för ung samma sak som du blev din första dag, typ "fråga-anklaga-beskylla-attack" från en annan kollega. Då skickade jag ditt inlägg till henne och det räddade nog hennes dag. :-)
Hon övervägde att skicka det vidare till "jobbiga kollegan" men tillslut bestämde hon sig för att skippa det.
Men ändå, tur att din blogg fanns att söka tröst i.

Om tio dagar flyttar jag från el Stockholmo. Trallerallelej! :-)