torsdag 24 september 2009

Andrum

Idag fick jag veta att den där deadlinen inte var så himla hård som det först verkade. Det är till och med så att jag inte behöver jobba varenda vaken stund. Inte heller vara vaken till 02 varje natt månaden ut. Det verkar som om jag faktiskt kan vara ledig i helgen och inte behöver ta med mig jobb till rucklet och det är ju hur bra som helst!

Det betyder att jag kan pyssla lite! Jag kan virka vidare på monsterrutan, virka en kontorszombie, eller varför inte en sådan fin handduk som Makiato visar på sin snajsiga blogg!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Låter som om du är lite som jag! FÖrst när jag får någon typ av uppdrag så stressar jag ihjäl mig, får ångest över hur mycket det är att göra och tror att allt ska vara klart imorgon. Sedan lugnar jag ned mig, inser att chefen menade om tre månader och att det inte alls är så mycket att göra...
Tur att du kan åka till rucklet istället!

Och jepp, du ser rätt! Jag har överlevt vildmarksäventyret. Och det var inte helt dumt. Kollegorna visade sig från sina bästa sidor. Och mycket riktigt, det blev spindelnätsgenomklättrande. Med mera.

Malin sa...

Skönt med lite helg också! Själv har jag inte haft en ledig helg på 3 v nu och innan idag fick jag reda på att möbelaffären behöver mig på söndag också, så det är bara att jobba på och se glad ut:P Roligare sen när lönelappen kommer...hehe!

Förlåt om jag varit dålig på att lämna spår efter mig här inne. Det har varit mycket nu. Tack för dina snälla kommentarer hos mig:) Kram kram

Loppanlej sa...

Skönt att det inte var sååå hysteriskt. Lova att du visar upp din kontorszombie! Trevig helg! Kram

Jo sa...

Frk Fräken: Ja, nu finns det ju fortfarande en deadline (denna vecka) men jag behöver inte vara färdig med riktigt allt till den.

Tur att du överlevde äventyret! Det är lite kul med sådana saker ändå. Men jag bär hellre folk genom spindelnätet än blir buren... ;)

Malin: Oj, vad du får jobba hårt! Hoppas att du får vara ledig snart! Och som du säger, det märks ju när lönen kommer ;)

Loppan: Ja, det är skönt! Bild på kontorszombie lär komma på bloggen! :D
Det verkar som om din löphelg var trevlig och duktig var du som kom runt!!