tisdag 8 september 2009

Family Living

Jag hakar på den nya trenden, Family Living, fast på mitt eget sätt.

Det var virkskola hemma hos mig idag och "gästerna" fick välja: Antingen fick de komma till ett städat hem, eller så fick de komma till ett stökigt hem och bli bjudna på Fisksoppa. Alla fyra röstade för Fisksoppa, så ikväll var det ostädad virk-samvaro och soppätande. Funkade finfint. Jag tror att jag ska muta gästerna med mat även i fortsättningen, det är ju roligare att laga mat än att städa och laga mat!

4 kommentarer:

Monkan sa...

Det var ju en superbra idé! En kompis till mig brukar säga att det är så bra att bjuda hem folk för då måste man städa. Gillar din filosofi bättre, att man slipper städa :-) Vad kul det lät med virkskola. Jag har försökt assistera lite via "cybern" men det är ju inte riktigt samma sak...

Pysselpaket lät spännande, från en Hemlig vän minssann! Jag har just fått hem en katalog från Slöjd-Detaljer som jag beställt fast jag vet inte om jag törs öppna den… Men kanske jag kan skylla på en hemlig vän om det skulle resultera i ett alldeles för stort och dyrt paket :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker det låter fin-fint. Jag vill minnas att jag har fått smaka din fisk-soppa :D

Loppanlej sa...

Smart! Det där skulle jag gärna ta efter om jag bara kunde laga mat. Är alltid rädd att matförgifta mina gäster.

Camilla sa...

Smart! Och vad mysigt det lät ...