tisdag 29 september 2009

Nedräkning

Nu är det bara denna kväll (natt) och imorgon kvar, sen är deadlinen här. Imorgon ska vi dessutom hinna avtacka en kär kollega som ska sluta och eftersom jag ska ta över efter denna person, så är det lite av en milstolpe som passeras imorgon eftermiddag. Både på gott och ont.

För min del blir det spännande med lite mer ansvar och lite nya uppgifter, men samtidigt så är det en massa kunskap som försvinner från företaget. Men det är väl så det blir när hela det kända "köttberget" ska pensioneras.

Själv har jag "hedrat" denna kollega med "Fredagsfika" på alla hans (våra) fikapauser under veckan. Små kakor, kladdkaka, smulpaj och brownies. Imorgon förmiddag blir det hembakade muffins (just det -muffins, inte Cup Cakes) på förmiddagsfikat, sen bjuder företaget på eftermiddagsfika (tårta!).

Man kan säga att mitt nya liv startar på torsdag. Mer ansvar, mindre socker!

9 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Men jisses, har du hunnit/orkat baka också??!!

Anki sa...

Mmm, det låter som en god frukost i morron ;-) Gissa om vi kommer ha värsta sockerbegäret på torsdag...

svartanova sa...

Vad härligt att se till att baka något varje dag! Lycka till med det nya!

karro sa...

Vad spännande!

Johanna sa...

Muffins är minst lika goda som cupcakes. Spännande med nya arbetsuppgifter. Innefattar de att du får pyssla mer på arbetstid?

Loppanlej sa...

oj oj så mycket gott. Kan inte du börja jobba här? ;)

Fröken Fräken sa...

Men vilka avslutningscermonier! Jag har fikadag en gång per halvår på mitt jobb och bara det brukar vara jobbigt nog (fast då måste man baka för ca 35-40 pers!) Och klart att det heter muffins!!
Kanske att du får bli fadder till någon istället, för att fylla tomrummet som nu uppstår..?

Jo sa...

Loppan Lorum: Man skulle kunna kalla det för avslappningspauser. Bakning är så långt från mitt jobb man kan komma, så det var bra med sådana pauser! :) Sen var det ju inte några stordåd som utfördes, bara smulpaj och muffins :)

Anki: Ja, men du vet ju var resterna finns ;)

Svartanova: Jag bakade inte varje dag, bara två dagar, resten är köpekakor :)

Karro: Spännande och lite läskigt!

Johanna: I wish! :D

Loppanlej: Jo, men då måste ju du sluta där, för jag bakar ju bara såhär när någon jag gillar slutar... ;)

Frk Fräken: Det brukar inte vara så. Det är min kak-buddy som slutar, så det är en liten specialare för hans skull.
Vi kanske får någon nyanställd som jag kan vara fadder till, men jag gillade att ha min mentor nära...

Libby sa...

Vilken avtackning! Roligt och kärleksfullt. Så vill jag bli avtackad nästa gång jag slutar!