söndag 25 oktober 2009

Helgens facit

Denna helg har följande åstadkommits ute i rucklet.
- Upprepning av varv på koftan (igen!) eftersom jag återigen glömde det där med knapphål (Jo)
- Montering av sk "Ernstvägg" i sovrummet. (J)
- Ändrad inställning på J:s dator så att tangentbordet upphörde att fungera (Katten O)
- Infångad mus (Katten A)
- ca 1500 morrningar åt Katten O som leker med ens svans (Katten T)
- Påbörjad virkning av en "Ripple"-pläd (Jo)
- Trillat ner bakom soffan och klättrat upp igen via gardinen femtielva gånger (Katten O)
- Nedsågning av en styck stor tall (J)
- Besök av Mor och Far P

Ja, det var väl ungefär vad vi hann med, det.

7 kommentarer:

karro sa...

Haha! stackars katt T! Han måste haft det väldigt jobbigt i helgen

Em sa...

Låter som lilla O håller er alla sysselsatta ;-)

Jo sa...

Karro: Katten T har det inte lätt i dessa dagar! Men så småningom kommer O förhoppningsvis bli katten T:s levande vetekudde :)

Em: Ja, han har gjort sitt bästa, helt klart! :)

Johanna sa...

Ojoj på västkusten händer det grejer.

Maria sa...

Kanske katten hann mest?! =) Mysigt med katt, jag har tyvärr blivit allergisk...

pysselpralinen sa...

Låter som en perfekt helg tycker jag, ja, förutom det där med upprepad stickning och glömt knapphål då förstås. Och det låter som att du (eller är det katten T) får axla rollen som småbarnsmorsa när nya lilla O är i fasen "Hoppistuds". Jag är mäkta avundsjuk och måste nog på allvar ta mig en funderare på det där med kattraser och boende...och vad som passar oss och så...jag tror att jag är redo, jag är nog vuxen nog nu. :-)

Min helg å andra sidan bestod ju mest av resor och en massa funderingar på jobb å så. Men jag hann faktiskt också med både at göra loppisfynd på Kupan i Norrköping och att kopiera en "virk-skola" från en 70-tals tidning. Så nu finns det ingen återvändo. Nu ska jag rota fram garn och loppisfyndad virknål (ja man har ju lärt sig av den bästa var man ska köpa nålar och stickor:-)!

yllet sa...

inget dåligt facit!!!