söndag 18 oktober 2009

Rapportuppföljning

Ja, jo, som ni såg i den korta rapporten, har vi alltså redan gått på glöggen. Vi var ju bjudna till ett par grannar i början av veckan och tog då med oss en flaska "Årsglögg" och en flaska vanligt rödvin i "gåbortpresent". EFtersom Systembolaget brukar få slut på årsglöggen innan jag har fattat något, så köpte vi en flaska till oss själva också.

Igår var det rugg-väder och vi blev bjudna till ett par andra grannar och eftersom de första grannarna hade rapporterat att glöggen var "Väldigt god och värmande", så tog vi med vår flaska igår. Och den var mycket riktigt God och värmande. Men vi åt inga pepparkakor eller lussekatter. Och inga mandlar, bara lite gamla russin, så vi glöggade inte på riktigt, även om vi erkänner att vi har tjuvstartat.

(Till vårt försvar får vi ju dra fram att vi faktiskt är tvungna att stänga stugan tidigt i år och det är ju härute det är som allra mysigast att ta en liten mugg glögg.)

6 kommentarer:

Em sa...

Glögg, urk ;-)

Men annars låter som ni har det ganska bra där ute i stugan!

Fröken Fräken sa...

Jag gillar ju inte glögg, men det verkar vara poppis bland andra. Och ni är sannerligen inte de första att "redan" korka upp.. eller jag kan gilla doften av glögg för att den så tydligt signalerar jul, dvs LEDIGHET.
Och förresten köpte jag en amaryllis på Ikea igår. 39 pix, då är det inget att snacka om.
Men kan ni inte vara i rucklet i jul? Det vimlas ute i stugorna på öar här vid juletid.

Maria sa...

Vi brukar också tjuvstarta med glögg. Ibland redan i oktober. Men i år så blir det nog i november. det känns väldigt mysigt och lite lagom förbjudet...=)

Johanna sa...

Och på Åhlens och Ikea har julprydnaderna redan kommit fram. Jag säger å det.

Loppanlej sa...

Glögg är fint.. men nog känns det lite tidigt ännu... ;)

Jo sa...

Em: :) Glögg som är så gott?
Vi hade det jättebra! Det var nyttigt för själen att få lulla omkring på vår folktomma ö!

Frk Fräken: Åhå, en amaryllis? Jag har inte kommit så långt ännu, jag är fortfarande inne på det som ska ner i trädgården, men det börjar nog bli dags nu för amaryllisen..
Nej, i år blir det ingen ö-vistelse, vi ska bygga nya bryggor på fastlandet, så båten måste upp redan sista oktober. Annars hade vi med största sannolikhet firat julen därute i år igen!

Johanna: ur led är tiden! ;)

Loppanlej: Ja, egentligen, men jag körde på dispens i år med tanke på att vi inte ska vara därute sen... :)