måndag 9 november 2009

Ameh!

Jag skulle ju köpa mig en ny symaskin idag (inspirerad av Anki) som ska agera komplement till min användbara, men ack så lynniga, maskin. Och så hade han sålt slut på alla i den modellen?! Jag får alltså vänta en hel vecka på att den ska levereras från Tyskland!

Fast å andra sidan, så fick jag låna en annan modell som var ett antal snäpp lyxigare under tiden, så jag har ju något att leka med så länge! Fasen vet om jag inte tar mig i kragen och uppgraderar mitt nyinköp lite när jag ändå är på gång... (Det lär ju ha varit det han var ute efter, men då ska han bara ha cred för att han är en uppfinningsrik säljare.) Det blir i så fall inte samma variant som jag har lånat, utan en som bara är snäppet över Ankis. Om jag vore Anki skulle jag gå dit och be om provision! ;)

5 kommentarer:

Anki sa...

Haha, det var den han försökte sälja till mig med :-) Får väl se om det var tur eller otur att den inte fanns inne då ;-)

Johanna sa...

Klänningen du sydde till festen är fab fröken. Bara så du vet det. Kram

Jo sa...

Anki: Hihi, du var lite tuffare än jag var.. ;) Jag tror faktiskt att det blir en 116, men jag kan ju leka med den lyxigare maskinen en stund till medan jag funderar vidare... :)

Johanna: Tack, vad snäll du är! Den är inte så svår att sy, så du kanske skulle testa att sy en egen? :) kram

Fröken Fräken sa...

Ååååh, en ny symaskin... sa hon andaktsfullt.. det låter underbart det! Men nu ska jag inte klaga på min som är en trogen kämpe. Jag menar, det har ju sytts en hel del på den och den funkar bra ändå!

Eftersom vi inte har några ekar ALLS här uppe så har jag bestämt mig för att göra mitt för att få hit några. Det kommer att bli ett ekollonlaboratorium här där jag testar vad som funkar bäst.

Johanna sa...

Då måste jag antingen åka hem till mamma eller köpa en symaskin. Sy kan jag bra däremot, till skillnad från sticka och virka.